Mulla on ollut jo pitkään ongelmia oikean polven kanssa. Ensimmäisen kerran polvi kipeytyi 2005 vaellusratsastusleirillä. Kuvat otettiin, mutta mitään ei löytynyt. Vaivan selvittäminen jäi, koska polvi parantui oireettomaksi. Viime tammikuussa se paheni taas yllättäen salitreenin takia ja sen jälkeen polvi on ollut tyyliin kuukauden kipeä ja kuukauden hyvä. Tulin juuri äsken fysioterapeutilta, jonka diagnoosin mukaan kyseessä olisi polvilumpion takapinnan rustovaurio. Olen ilmeisesti saanut vaurioita polveen jo lapsena/nuorena, joko ratsatuksesta tai sitten olen sen muuten vaan telonut. Nyt sitten salitreenin kuormittaessa polvea, vanhat vammat ovat pahentuneet. 100% diagnoosiin tarvittaisiin magneettikuvaus ja sinne en vielä pääse. Ortopedin puheille täytyy mennä sitten jos polvi ei parane enää ollenkaan tai vaikeuttaa arkiliikkumista. Sain hoito-ohjeiksi nelipäisen reislihaksen sisemmäistä osaa sekä reiden loitontajaa vahvistavia liikkeitä, käskyn venytellä sekä tarkat ohjeet siitä kuinka kyykyissä polven kulmaa täytyy tarkkailla. Mitään rakenteellisia virheitä ei ollut, eikä kiertoa jaloissa. Vaiva paranee ilmeisesti itsestään, mutta pahassa tapauksessa se voidaan jotenkin leikatakin. Treenikieltoa en onneksi saanut, lähinnä pitää taukoa polven ollessa ärtynyt, tosin noita vahvistavia liikkeitä sai silloinkin tehdä. Onko kellään muulla kokemusta samasta vaivasta, jos on niin olisi mukava kuulla niistä?