Ourait. Mulla ei täällä ole tapana koskaan kirjottaa mitään korostaakseni itteeni. Se ei kiinnosta mua lainkaan. Meni muuten aika pitkään, ennenku kukaan edes tiesi mun nimeä. Sen takia en myöskään kirjota asioita, millä ei oo selkee pohja myös tutkitusti. Tai vahva näyttö myös empiirisesti. Mä en luo ympärilleni uskontoa, vaan tykkään auttaa ihmisiä myös ilman maksua täällä. Sitä olen tehnyt... huh... aika kauan jo. Yli 19v
Tuohon korostetun hitaasti nostamiseen... muistasin lukeneeni, ettei se kropalle ole yhtään eri asia "normaaliin" ns. taloudellisimpaan nostonopeuteen verrattuna, vaikka tuntuiskin kovalta hommalta, time under tension jne. Tää siis voiman kehittämisen näkökulmasta. Enpä muista lähdettä siis ja sen verran harvinainen asia edes käsitellä suorituskykymielessä, että mennyt ohi kummemmin reagoimatta.
Bodailumielessä saattasin noita joskus teettääkki, mutta myös sille porukalle tulosta on tullut muilla keinoilla hyvin. Osa heistäkin on yhtälailla kiinnostunut myös voimasta.
Samoin eksentrinen vaihe eli korostetun hitaiden negojen tekeminen voimamielessä pitäs tehdä yli 100%:n kuormilla eli pidemmät sarjat ei juuri auta. Bodyhommissa sitten tääkin on hieman eri eli teetän kyllä pitkääkin sarjaa hitaalla negalla.
Toki sitten lihasmassan lisäämisellä saadaan aikaan voiman kasvua myös välillisesti. Sekin tulis kuitenkin tehdä voimapohjaisesti eli ei kymmenien toistojen hakkaamisella, mikä tuntuu olevan trendi nykyään. Silläkin kyllä lihas kasvaa, mutta voima niinkään ei. Ja juu on tutkittua, ei lähdettä muistissa