Mulla on kanssa ongelma tuon penkin kanssa, en oo kehittynyt sen kanssa juuri ollenkaan. Olen siis nainen 31 v, 161cm/53kg, ja salia olen treenannut pari vuotta systemaattisesti 3- ja 4-jakoisilla ohjelmilla. Olen pitkään jumittanut penkkituloksen kanssa niin, että saan tehtyä yhden toiston puhtaasti 35 kilolla. Vaikeuksia ihan rintaan asti tangon viemisessä alkaa kuitenkin tulla jo 30 kilon kohdalla. Koska kehitystä muissa liikkeissä on tullut ihan kiitettävästi, olen miettinyt onko vika tekniikassa... Tuntuu esim. että teen aivan yhtä hyviä/paljon toistoja sotilaspenkissä kuin tavallisessa, eikös kuitenkin sotilaspenkin pitäis olla vaikeampi liike? Lisäksi olen kohdistanut ongelman nimenomaan tangon ala-asentoon... Minulla on yliliikkuvat nivelet, ja tuntuu, että kun vien painavan tangon rintaan asti hartianivelistä katoaa "jännite" jolla pystyisin räjähtävästi pusertamaan tangon ylös. Onko kenelläkään neuvoja, miten pääsisin asian kanssa eteenpäin? Tähän asti olen treenannut tehden 5 sarjaa vaihdellen painoja fiiliksen mukaan 27,5 - 32,5 kiloa, ja toistomäärä on sarjoissa yleensä aluksi luokkaa 8, laskien sitten jokonkin 4-6 toistoon loppusarjoissa, ja silloin tällöin käyttänyt varmistajaa pakkotoistojen apuna. Apuliikkeitä olen sitten tehnyt monipuolisesti (isolateral chest, peck-deck, ristikkäistalja, flies, vinopenkki, erilaiset punnerrukset jne.)