Kiitoksia vastauksesta!
Tuo 700 euroa on kyllä aika paha hinta näin opiskelijan kukkarolle, mutta tuo kaupungin vuosikortti kuulostaa hyvälle sillä asun aivan maauimalan vieressä.
Pitänee tässä alkavalla viikolla käydä tutustumassa noihin saleihin. Tuonne katariinan salillehan pääsee uimalipulla, mutta mitenkäs muissa toimitaan ensikertalaisena?
Huumassa minulla oli jäsenyys aiemmin ja sain tutustumiskerralla reenata ilmaiseksi. Hyväntuulen klubilla annettiin esittelykierros, mutta sitten vaadittiinkin jo jäsenyyttä, joka on vuoden minimissään, kuten Huumassakin.
Huuma maksaa 60 euroa kuussa, muta sitoudut kokonaiseksi vuodeksi, eli kannattaa olla tarkkana...
uimahalliin ja muille kaupungin saleille pääsee aina myös kertamaksulla ja on vielä edullisempiakin vaihtoehtoja. Pelkkä liikuntapaikkojen kortti taisi olla 180 vuodessa, joka ei sisällytä uimahallia jne. Ja kuukausikorttejakin saa.
Itsellä on vuosikortti, joka tarkoittaa sitä että pääsee "ovikortilla" karhuvuoren salille esim pyhinäkin, vaikka jouluaattona. Se on auki AINA kortilla 7-22. Kun kortin ottaa ekaa kertaa, se maksaa 10 euroa extraa.
Kaupungin paikkoihin on vielä opiskelija-alennuksetkin, mutta ei muistaakseni siinä vuosikortissa. On mahdollista ostaa myös 6kk kortti.
Jos kerran asut uimahallin lähellä, niin suosittelenkin käymään siinä uimahallin aulassa ja pyytämässä sitä lappua, missä lukee ne kaikki hinnastot ja eri vaihtoehdot ja tutustumaan huolella. Kyllä mun mielest noi kaupungin salit on tosi edullinen vaihtoehto tänä päivänä, vaikka saleissa onkin vähän puutteita, kuten uimahallista puuttuu tärkeimmistä smith ja penkki... mutta jalkalaitteet ovat hyvät. Siksi kävinkin eri saleilla eri reenipäivinä. Aina kun ei tarvi penkkiä tai smithiä reeniin. Mielestäni kaupungin saleista karhuvuoren sali on paras.
Se katariina on kyllä loistava paikka kesällä ottaa aurinkoa ja rentoutua. Se kun on vähän sellainen kylpylämallinenkin.
Ainiin. Ehkä lisämaininnan arvoinen on Kotkan Liikuntakeskus Aittakorvessa. Se on aika kaukana kaupungista kyllä, mutta maksaa "vain" 360 euroa vuodessa ja siellä on mielestäni jotakuinkin parhaat laitteistot Kotkasta. Lähes samaa tasoa kuin Hyväntuulen kuntoklubilla. Ne ovat tosin vanhoja Davidin laitteita, mutta ketä haittaa "kulunut maali", jos kerran laitteet ovat hyviä ja toimii. Se on vähän "karumpi" paikka, mutta itse meinaan ainakin ottaa sinne jäsenyyden heti kun budjetti antaa sen verran myöten. Yhdessä vaiheessa kävin nimenomaan selkäreenit vetämässä siellä erikseen maksamalla. itse tosiaan tykkäsin etenkin selkä ja olkapäälaitteista, sekä tosi monipuolisesta tankovalikoimasta.
kaupungin kortilla on kieltämättä se ongelma, että jos olet kaupungissa, niin mistät penkki ja smith? Ellet sitten pääse esim bussikortilla aina sillon tällön karhuvuoren salille tekemään ne reenit. Toisaalta, jos sulla on bussimahdollisuus, niin Aittakorpi (Kotkan liikuntakeskus) olisi paras vaihtoehto. Suoraan yleisimmän bussireitin varrella (15 min välein menee busseja) ja laitteet ovat todella toimivia. Siellä kasvatetaan isoja latseja... ;)