SJMV - Suorin jaloin maastaveto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kride
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 SJMV – SUORIN JALOIN MAASTAVETO 🔥

Meta description: Takamus- ja takaketjuvetojen klassikko, joka kehittää erityisesti pakaroita, takareisiä ja alaselkää.

Pirun mielenkiintonen liike kyllä, mutta viittiikö pituutta kasvava kaveri tuota vetää kuhan maltillisilla painoilla tekee? Ois kiva ku sais sitä massaaki sinne mut pelkällä tangolla ei taida onnistua :)

Ronny11 sanoi:
taisinpa kusta ton liikkeen ku otti eniten selkään ja ei juurkaa jalkoihin. Mikähän mättäs
Muista pitää selkä tiukkana ja notkolla sisäänpäin. Ei missään nimessä kaarella ulospäin.
Ota ensin pelkkä tanko ja kokeilet eri asentoja missä venytys tuntuu nimenomaan siellä takareisissä. Mulle paras on suht kapea askelväli (vai mikä se on), ja polvet vain hiukan notkolla. Jos ei edelleenkään tunnu niin työnnät sitä peppuas taaksepäin vaan reilummin alas mentäessä.
Alaselkään ottaa silti myös jonkun verran, ei kai sille oikein mtn voi.

puskenpa omankin kysymykseni tähän. elikkäs paikallinen voimailija teki sjmv:sta seuraavaa variaatiota mitä minäkin olen käyttänyt, ja jos oikein ymmärsin niin tämä variaatio on selkäliike, jona olen sitä käyttänytkin. elikkäs, muuten niinkuin kuvassa mutta laitetaan jalat todella levälleen, ja avataan jalkateriä hitusen, asennon leveys melkeen niin että kengän kärjet osuvat kiekkoihin. sitten ylös ja siellä reilu ojennus taakse ja alas laskettaessa ei ihan maahan asti. mitä mieltä tästä ihan näin liikkeenä? aivan paskaa vai ihan toimiva setti?

Onko kovin rikollista tehdä tätä korokkeelta?

Itse olen nimittäin hieman rautakankea taipuisampi, niin en saa tasamaalla ala-asennossa suurta venytystä enää aikaan.

Eli voiko liikettä tehdä niin, että itse seisoo pukilla?

mun lemppari on tehdä eka 4x8-15 tangolla sjmv ja sit kässäreillä 3x8-15.kyllä saa takareiskat kyytiä ja seuraavana päivänä tietää ne tehneensä ja sitä seuraavana:D

Hagakure sanoi:
Onko kovin rikollista tehdä tätä korokkeelta?

Itse olen nimittäin hieman rautakankea taipuisampi, niin en saa tasamaalla ala-asennossa suurta venytystä enää aikaan.

Eli voiko liikettä tehdä niin, että itse seisoo pukilla?

Jos selkä pysyy tiukasti suorana koko liikkeen ajan niin tuskin se kovin rikollista on.Kun meet tosi alas ni kuvittelisin et selkä notkahtaa vähän pyöreeks (ainaki ittellä,mut oonki kyl kauhee rautakanki:itku: ).Teetkö polvet melkeen suorina vai polvet vähän koukussa?Ite teen polvet vähän koukussa ja ei tartte paljoo polvia alemmas mennä ni venytys on jo ihan infernaalinen!

Ronny11 sanoi:
en vaan voi uskoa et joku saa tän tuntumaan takareisissä :(

Mulla meinas olla aluks vaikeeta saada tuntumaa, mut sit ku tajusin pitää jalat pienessä koukussa ja polvesta alaspäin paskajäykkinä ja työntää sitä persettä taakse (eikä niin, että yritän laskea tankoa polviin vaan se laskeutuu iha iteksee tolla tyylillä) niin heti alko tulee kyl loistavasti tuntumaa. Viel ku sais ostettua vetoremmit niin vois tehä kunnon kokosilla romuilla kun kädet väsyy helposti :D

Joo kyl sun tekniikkas kusee nyt jos selkälihakset kerran on kipeet sen jälkee..itel ei oo koskaa ollu selkä jumis sen jälkee,ainoostaa takareidet ja pakarat.Jos noi aikasemmat neuvot ei oo auttanu ni sit en kyl enää pysty sanoo mitää:(

Mites tässä, miten yleistä on vyön käyttö, mulla on ilman vyötä vedellessä välillä vähän sattunu alaselkään, ja päätinkin kokeilla tossa vyön kanssa että pystyin laittamaan vähän enemmän painoa, ja paremmin sai kyllä kohdistumaan takareisiin vyön kanssa, uutuutena oli myös vetoremmit tolla kertaa, mutta onko siitä nyt haittaa jos vyötä käyttää, saahan se alaselkä silti vähän hittiä tossa.

Jos sattuu alaselkään ni luultavasti parempi lämmittely auttais toho?Ite en vyötä käytä mut en kyllä mitää järjettömii romuja liikuttelekkaa.Remmejä tulee käytettyy välillä yli 10 sarjoissa,kannattaa muute kokeilla magnesiumia noiden remmien tilalla,se auttaa jonku verran.

Tässä paikkojen kipeytymisessä täytyy muistaa se, mitä muuta salilla tekee. Itse teen paljon kyykkyjä/ hack-kyykkyjä, ja pitkäselkäisenä selkä väsyy ensimmäisenä sekä lyhyissä, - että pitkissä sarjoissa (siis tehdessäni sj-mavea). Selkä väsyy myös raskaissa soutuliikkeissä, vaikka koettaisit välttää käyttää alaselkää.

Itse tullut tehtyä tuota musclenetin esittämää sjmv:tä jo useampi kuukausi. Ongelmana siinä oli että otti mielestäni enemmän alaselkään kuin takereisille. No tuli tässä muutama kk sitten testattua myös tätä ja ei voi muuta sanoa kuin että seuraavina päivinä tiesi tehneensä mavea kun oli takareidet ja perse tolkuttoman kipeenä. Tässä liikkeessä ongelmana on vaan se että polvet ottaa hittiä tangosta ja tulee mustelmille ja on sitten kipiät seuraavat pari päivää. Muuten kyllä mainio liike ja kiitos kun tutustutitte minut siihen. :D

Back
Ylös Bottom