Pääsin kokeileen salilla Metalin oranssia Catapultia ja alkoi kyllä kiinnostaa hankkiminen aika pahasti. Ampuu rinnalta niin helvetisti, vaikka on vasta toiseksi jäykin malli. Omistaja sanoi saavansa sillä 50 kg hyödyn, mikä on reilusti enemmän kuin olen mistään Slingshotista kuullut. Siitä voi toki sitten keskustella onko enää järkeä mennä noin paljon korkeammalle kuin mitä oikea maksimi on, vaikka ylikuormitusta sillä hakeekin. Vai olisiko vähän vähemmänkin tarpeeksi? Joka tapauksessa, vaikka se on jäykkä, niin se ei ainakaan mulla ohjannut nostoa liian pahasti pallealle. Nostan joka tapauksessa aika alhaalta, niin liikerata oli heti hyvä. Aluksi meinasi olla ongelmia kun laitoin sen puoliväliin kyynärpäitä, mutta sain neuvon, että sen voisi vetää vähän ylemmäs ja se auttoikin heti.
Pakko myöntää että olen katsonut noita slingshot-hommia salilla hieman varautuneesti ja vaikka tiedän että siitä on ihan oikeaa hyötyä muutenkin kuin pelkän egon nostattamisen kannalta, niin sitä on miettinyt kuitenkin onko järkeä vai ei. Mutta niin vain itsekin siihen hurahti. Ja kyllähän Mark Bell kehitti tuon aikoinaan ihan raakapenkin avuksi (vaikka Metalia vähemmän yllättäen mainostetaan varustenostajien avuksi) ja moni kova raakapenkkaaja noita käyttää ja on saanut hyötyä raakanostoon. Ei se ihan huuhaata ole.