Ryhdyin jo aloittelijoiden osiolla golden sixin sijaan linkittämään tätä ketjua näille perusohjelmaa kysyville.
Ja edelleen kuka tässä kieltää tekemästä jotain bonusliikkeitä perään? Sitä paitsi millä helvetin perusteella ne olkapään eri lohkot ei kehittyisi noilla liikkeillä? Kyse on nyt aloittelijasta joka ei ole koskaan käynyt salilla. Riittää että koskee levytankoon niin hauis kasvaa.
Jos niitä takavipareita rupee veivaan vaikka 3 kuukautta saliuran alusta niin kuinka merkittävästä lihasepätasapainosta nyt on sitten kyse? Tuleeko siitä ihan jotain kiertäjäkalvosinvammoja kun on jättänyt ne tekemättä 3 ensimmäistä kuukautta? Sitä paitsi tässä nousikin jo esille aloittelijan palautumiskyky joka ei kovin huikea ole. Jos vedät koko kropan läpi ja pumppaat erikseen joka lihalle eristävät niin ihan varmasti ei pysty tekemään yhtä kovaa volyymiä isoille ja tärkeille lihasryhmille kun hermosto tilttaa.
- - - Updated - - -
:face: Trollaatko sää?
Voin kertoo, että hinkkasin forkkuja erikseen muutaman kuukauden ajan yhteen aikaan. Kasvo ihan vitun isoiksi verrattuna käsivarsiin. Näytti jo melkein tyhmältä. Nykyisin en treenaa forkkuja ollenkaan suoraan ja on silti suhteessa käsivarteen kyllä ihan pulleat.
Hienoa että on energiaa
Sain todellakin semmoisen kuvan että useemmaksi kuukaudeksi, ellei vuo(siksi)deksi tarjotaan aloittelijoille tämmöistä, niin tottakai itse lisäisin siihen pohkeita ja mm. juuri sivuolkapäitä ja forkkuja, miksi en?
Muutenkin, tuntuu että voimanostajilla on kova into tunkea samoja treenejä kaikille - sille on syynsä miksi bodauksessa treenataan kuin bodauksessa. Ei kait sille mahda mitään, että mistä itse pitää, sitä pitää muillekin tarjota. Tämä koko pakkotoiston palstahan on bodauspalsta, tuolla voimailulajien puolella voi sitten voimajutuista keskustella.
Kuitenkin suurin osa ihmisistähän käy salilla kehonmuokkauksen kannalta, jolloin bodaus sopii siihen parhaiten.
Mitä itse huomasin salitreenien alussa kolmisen vuotta sitten, oli se palautuminen juurikin todella nopeaa. Monta kovaa treeniä pysty vetämään viikossa 1- jakoisella.
Ja tuo forkkujuttu, voihan nuo paljolti geeneistä olla kiinni, ei minulla ainakaan noin näppärään kasva forkut.
Mitä itse nyt oon puolisen vuotta voimanostoseurojen seassa treenannut, kyllä siellä järestään ne isoimmat ukot rannekääntöjä tekee. Ja hauistakin. Uskomatonta
Muutenkin tämä, että isketään tuohon jonkun huipputason voimanostajan kroppa - on lähinnä huono vitsi. Laitanko tähän itse perään telinevoimistelijan kropan ja sanon että hei, nyt pojat rekeille, ei paljoo penkkiä tarvita?
Niin siinä voi käydä että sellainen kroppa tulee huolimatta sivuvipareitten tekemättömyydestä - ainoa vaan että siinä kestää 10v
ps. ja joo trollaan, tässä on vaan ollu pitkä taustatyö, päälle 300 viestiä