En tajua netti päiväkirjaa, ellei välttämättä halua muiden lukevan, että kuinka kova jätkä sivuston pitäjä on.
Mikset tajua? No selitän oman "ideologiani" miksi pidän nettipäiväkirjaa/blogia.
Aloitin kuntosalikäynnin tammikuun lopussa puhtaasti nollasta. En ollut koskaan käynyt salilla ja ainoa liikunta-aktiviteetti oli se kun nousi autosta ja käveli työpisteelle. Lähikauppaan sentään jaksoi kävellä.
Tein elämänmuutoksen tuossa kohtaa kun totesin, ettei homma toimi näin. En minä halua olla sellainen. Aloin kuntoilemaan, käymään salilla, pelaamassa sulkapalloa jne jne jne ja samalla aloin pitämään blogia siitä syystä, että voin kirjata omia ajatuksia ylös, niin että voin itse niitä seurata ja ne joita asia kiinnostaa.
Kyseessä ei siis ole todellakaan "kuinka kova jätkä olen" ja kuinka paljon rautaa nousee, vaan kyse on siitä, mitä voi saavuttaa ja tehdä kun lähtee tyhjästä asiaa rakentamaan. Miten se vaikuttaa elämään ja mitä pitää ottaa huomioon.
Joka asialla on toinen puolikin. Ei kannata eikä pidäkään ajatella, että jokin katujen kingi, vähäosaisten survoja, spektaakkelimainen Conan Barbaari olisi aina se blogin pitäjä, vaan kyseessä voi olla elämänmuutoksen tehnyt kaveri, joka oikeasti haluaa muuttua ja kertoa siitä avoimesti myös muille.
Minulla tarkoituksena ei siis ole kertoa kuinka helvetin kova jätkä olen. Tai no, voihan sen noinkin aatella. Kuinka moni tekee täydellisen käännöksen elämässään ja rupeaa tekemään sellaista asiaa mille on nauranut aiemmin? Ehkä mä olenkin kova jätkä. Itse asiassa mä olen helvetin kova jätkä.