Nimimerkki Täysii ja muut tykkäilijät, kannattaa myös yrittää oivaltaa että kaikki on suhteellista (kuten kyykkytulokset), eikä tilanteeni ollut aivan noin mustavalkoinen kuin kuvittelette.
Ehkä hiukan liioittelin tuolla selän katkeamisella, ei vaan riittänyt poweri korsetissa, se siis tuntui heikoimmalta lenkiltä. Olin tuolloin 68kg painava kukkakeppi nykyiseen 72-73+ kg (osa lisäkiloista kylläkin läskiä) verrattuna.Tekniikassakin oli puutteita tietty mutta oli myös paljolti kyse siitä etten ollut edes perusvoimaa kyykännyt kuin askelkyykyillä 50kiloon asti, sitten appiukko kehui kyykänneensä 100kg (vyöllä), niin piti luonnollisesti pistää paremmaksi ASAP ja vedin muutaman nousevan maksimivoimatyyppisen kyykkytreenin alle ja 100kg meni suht helposti, 105kg painoi jo riittävästi ja kyykätessä sitä ylös tuli vyötä ikävä. Siitä on jo ainakin puolitoista vuotta aikaa, ja tekniikka, keskivartalo kuten muukin kroppa on jo huomattavasti paremmassa kuosissa. Etenkin mave auttanut keskivartaloon paljon. Nyt menee ilman vyötä 70kilolla NAURETTAVAN helposti (naurettavat on kuormat myös, toki) 4x10/1min ja varaa jää reilusti, mutta olenkin koittanut pitää maltin mukana ja saada alle riittävästi toistoja paremmalla tekniikalla kuin ennen (olen katsellut tekniikkavinkkejä tubesta). Samalla siinä volyymiä kyykkäillessä pysyy jänteet ynnämuut lihasvoiman kasvun vauhdissa mukana. Hyvin voisi jo pistää 80kg niskaan ja varmasti 4x10 menisi, mutta vedetään nyt vielä yksi kova jakso näillä.
Pari asiaa olen myös oivaltanut tässä eilen ja tänään kun mietiskelin selkäasioita ja tekniikkaa. Tänään toteutin mietiskelyt (ilman vyötä yhä) maastavedossa ja askelkyykyissä, selässä ei mitään tuntemuksia jälkeenpäin. Kun ei ole ketään katsomassa niin piti itse kesken noston seurata meneekö mavessa liike suoralla linjalla (sivuttais-suunnassa), silmämääräisesti. Ei mikään optimiasento vetää, kun samalla tuijottaa haarojaan ja polvien asentoa, mutta painot oli vain 60kg tänään. Mittasin myös että vasen reisi on n.2cm ohuempi kuin oikea, täytyy koittaa kohentaa eroa askelkyykyin ettei tule suosittua vahvempaa jalkaa enemmän. Samaten kyykätessä koitan tietoisesti ohjata lantiota niin ettei pääse sivuttaissuunnassa karkaamaan perse oikealle, vahvemman jalan puolelle, kun tullaan kyykyn ala-asentoon. Sama juttu mavessa. Sen tänään huomasin että oikealle puolelle se perse tuppasi menemään, mutta sain ohjattua suorempaan.