Ainaki toistaseks oon säästyny vakavammilta loukkaantumisilta. Yks juttu oli tossa 2010 kesäkuussa, ku jonku kyykkytreenin päätteeks kaveri pyysi koittamaan jotain sen uutta penkkipaitaa, jos se toimis hyvin mulla. Oli sellanen pieni ääni takaraivossa, joka kehotti olemaan kokeilematta, mutta päätin silti pienen suostuttelun jälkeen koittaa. Puettiin paita päälle ja oli niin pirun tiukka käsistä, mutta just ja just mahtu. Ilman mitään kunnollista lämmittelyä lastattiin rautaa tankoon (eikä todellakaan edes paljon) ja joitakin nostoja korkealta lankulta. Ei oikeen tuntunu miltään se paita, eli en tiedä toimiko vaiko ei.. no sitte 130kg ja 10cm lankkuun oli tarkotus nostaa muutama nosto. Alastulovaiheessa vasempaan kyynärpäähän otti niin helvetin kipeetä ja samalla kuulu sellanen aika vaimea rusahtava ääni. Nostin kuitenki tangon ylös, eli tiesin ettei mitään katkennu, ainakaan kokonaan. Sitte paita pois päältä ja ihmettelemään. Mitään ei ihon pinnassa näkyny, mutta sen jälkeen ku koitin nostaa pelkkää tankoa nii en saanu sitä rintaan asti ilman kipua. Seuraavana päivänä lääkäriin näyttämään ja ultrassa näky et oli ojentajan kiinnityskohta kyynärpään puolella lähteny repeemään sivusta. Ei mikään suuri repeämä ollu, mutta kyllä sen paraneminen kesti monta kuukautta ennen ku pysty taas normaalisti treenaamaan kovaa.
Ite oon ajatellu että syy tähän loukkaantumiseen oli se että menin tyhmyyksissäni nostamaan kylmillä lihaksilla ja liian pienellä paidalla. Alastulovaiheessa nimittäin se paidan hiha kiertyy jotenki ja ku se oli niin tiukka niin se tarras kunnolla kiinni ja väänsi kylmää lihasta sillä seurauksella että tuli pieni repeämä.
Nykyään lämmittelen aina kunnolla enkä käytä varusteita.