Tää on aika mielenkiintoista, onko laitteet sitten todellakin parantuneet?
Nappuloita on tullut lisää, automatiikkaa on tullut lisää. Mutta helpottaako ne oikeasti kuvien ottoa. Suurin osa porukasta räpsii kuitenkin 99% ajasta täysautomaatilla, kun muuta ei osata käyttää. Kun miettii vaikka mun kriteereitä miksi G3, joka ei kuitenkaan ole huonoin mahdollinen vaihtoehto, vaihtui D70:seen.
Uskomattoman huono etsin. Optisella ei tehnyt mitään ja lcd:ssä on aina jonkin verran viivettä. Hillitön käynnistysviive. Pitkä laukaisuviive. Sitten tietysti se bonus, että nyt pääsee jo vähän pelaamaan syväterävyydellä(kun ois vaan varaa ostella uusia putkia ;) ) Mahdollisuus käyttää isompaa herkkyyttä, toisaalta tätä paikkas aika hyvin pokkarin F2 linssi.
Se on totta, että jos on näkemystä, niin ottaa paljon parempia kalustoja rupukalustolla kuin insinöörikuvaaja järkkärillä. Mutta ei se silti poista tosiasiaa, että mun mielestä suuri osa noista uusista digipokkareista ei loppujen lopuksi ole mitään äärettömän hyviä kameroita. Tai sitten mä muuten vaan muistelen liian suurella kaiholla sitä vanhaa filmipokkaria, millä ne muutamat inttikuvanikin kuvasin...