Täällä toinen 30+ mies. Minulla ei ole ollut koskaan vatsan kanssa ongelmia, ei edes ennen kuntosaliharrastuksen aloittamista. Luulen, että aika paljon on kiinni perintötekijöistä, eli olen isän puolelta perinyt pitkän ja hoikkaraajaisen vartalomallin, johon kuuluu vielä huiman nopea aineenvaihdunta. Isäni ei koskaan ollut ylipainoinen, ei edes yli 80-vuotiaana.
Viime talvena tosin rasvaa kertyi normaalia enemmän kun bulkkasin oikein kunnolla. Tätä virhettä en enää tee, vaan nyt kokeilen 2 vkoa/bulkkia, 2 vkoa/diettiä läpi talven ja keväällä sitten normaali dieettikausi.
Viime kevään dieetillä voimat tippuivat melko lailla, mutta lihasta ei silmämääräisesti lähtenyt kovin paljoa (tai sitten lisääntyvä lihaserottuvuus hämäsi). Laskin sitten painojen kilomäärää ja lisäsin toistoja. Treenini on aina ollut normaalia kehonrakennustreeniä ilman mitään ihmeellisyyksiä.
Jos sinulla on mahdollisuus tehdä aamuaerobista, niin se on mielestäni tehokkain tapa poltella läskiä ja loppupäivän pysyy mukavan virkeänä. Parhaimmillaan poljin pyörää n. 6 krt/vko ja hyvin toimi.
Pitäisi saada enemmän tietoa sinun ruokavaliostasi, treeniohjelmastasi ja käyttämistäsi lisäravinteista, että voisi sanoa mitään tarkempaa.