Re: Noh....
Originally posted by sandman83
Mitäs mun sit pitäisi tehdä jotta pystyisin jatkaan kehonrakennusta mahdollisimman tehokkaasti olosuhteisiin nähden?
En näes halua luopua siitä kun kerta näin hyvään alkuunkin oon jo päässyt...
Neuvoja/vinkkejä?
Tässä muutamia vinkkejä jotka toimivat mulla, teen sekä päivä- että yövuoroa.
Laita makuuhuoneeseen pimennysverhot niin että valoa ei pääse sisään. Jos aurinko paistaa kasvoille joskus aamukymmeneltä niin unet jää väistämättä lyhyemmiksi.
Sitten voit pitää kirjaa unen pituudesta. Tämä kuulostaa joistain hifistelyltä

mutta itse laitan ruokavihkoon ylös myös päivä- ja yöunet ja sitten Exceliin treenikehitystaulukkoon keskimääräinen unen pituus/pv per viikko. Varsinkin jos tekee kahta työtä niin muutama vuosi viiden-kuuden tunnin yöunilla vaikuttaa paitsi fyysiseen kehitykseen, myös pää alkaa hajoamaan.
Ruokailu yövuorossa olisi hyvä suunnitella etukäteen, helposti tulee vedettyä pikaruokaa tai jätettyä syömättä jos kierrokset painaa päälle. Aina on sen verran aikaa että voit vetäistä raejuusto+Gainomax yhdistelmän huiviin tms.
Vapaapäivinä pitäisi pitää sama unirytmi, nukut ainakin puolille päiville. Nukkumaan voi mennä aikaisemmin. Unirytmi ei siirry kun n.kaksi tuntia vuorokaudessa joten ei kannata aamupäiville sopia menoja.
En näe mitään syytä miksi treenitehot heikkenisi kun teet yötyötä, jos syöt ja nukut tarpeeksi. Yövuoron jälkeen ei kannata treenata, ensiksi sen ravaamisen jälkeen ei ole potkua treeniin ja sitten kun teet vaikka kovan jalkapäivän niin unta saa odotella koko aamupäivän. Myös heti heräämisen jälkeen ei kannata mennä salille, vaan pitäisi olla vähän ruokailua alla.
Eli teet juuri niin kuin alkuperäisessä viestissä kirjoitit: vaihdat yön ja päivän paikkaa keskenään.
Kovaa treeniä ja tsemppiä piirihommiin!