Ylikuntoa(ko?)
Noniin, elikkäs kysyttävää riittää palstan asiantuntijoilta. Onko mielestänne erilaiset krampit tai tarkemmin "elohiiri" merkki ylikunnosta. Meikäläisellä on nimittäin tuota elohiirtä esiintynyt tuossa vasemman hartialihaksen (deltoid) ja hauislihaksen alueella jo monta viikkoa. Alkoi syksyllä, tosin vain harvakseltaan enkä kiinnittänyt siihen sen tarkempaa huomiota. Taustalla on myös se, että olen ollut jo jonkun aikaa vhh ruokavaliolla, vaikken kuitenkaan mitään ketoosidieettiä siis vetänyt. Olen käynyt jo pitemmän aikaa lueskelemassa tuota ketoosi-trediä, missä toisinaan ihmiset kertoo tuota elohiirtä esiintyvän. Kuitenkin kun treeni kulki hyvin, ja olo oli kaikin puolin hyvä, en asialla päätäni vaivannut. Painokin tippui pikkuhiljaa niihin mittoihin joissa olin joskus nuorempana, ja joka oli tavoitteena. Koulun syyskauden päätti pitkähkö joululoma, jolloin en juurikaan treenannut. Kuitenkin juuri loman jälkeen, krampit ovat voimistuneet, ja elohiirtä esiintyy em alueilla todella paljon. Epäkkäät olivat niin jumissa (juuri vasemmalta puolelta) ettei meinannut päätä saada käännettyä. Nyt olen ollut yläkropan osalta täydellisellä treenitauolla n 2 viikkoa syöden burana 600mg, ja olkapää on jo hiukan rauhottunut. Mutta jos joku jaksaa lukea sekavan tekstini, ja vieläpä vastata ja antaa neuvoa, olen todella kiitollinen.
Ai niin, treenistä: Suurimmaksi osaksi ihan perus voimanostoliikkeitä: Penkki, kyykky ja mave noin kerran viikkoon 5x5 systeemillä, eli ainakaan toistoja ei tule mitenkään ihan älyttömästi. Lisäksi leuanvetoja, vatsat 2 kertaa viikkoon, ja 2-3 kertaa viikossa iltaisin poljen kuntopyörää ja soudan sisäsoutulaitteella 3000-4000 m.