Ääntä saa kuulua just niin paljon kun on tarpeen. Sekasalilla käydessäni tästä pääsi nauttimaan täysin rinnoin, painot kolisi, tanner tömisi ja miehet örisi :haart: Superkivaa ja omaa treeni-intoa kohottavaa oli myöskin kuulla miesten äänekkäästi kannustavan toisiaan. Se itselläni vaikuttaa välillisesti omiin suorituksiin kun kuulen jonkun ähisevän ja karjahtelevan ja toinen tiukkasanaisesti tsemppaa vieressä "annna mennä, anna mennä, saatana NOSTA SE!!!!" jne.
Tiedän joitain ihmisiä tuollaisen toiminnan häiritsevän, itseäni ei. Itseasiassa en ole koskaan törmännyt liikaan elämöintiin, siis sellaisen että oikeesti olisi joku show päällä (mitä olen Pakkiksella kommenteista lukenut). Itse treenaan yksinäni (joskus olen treenannut eksän kanssa ja se kannusti aina tosi hyvin), mutta kerran erehdyin naispuolisen kaverini kanssa salille menemään ja sen kommentti oli: "Teet liian suurilla painoilla jos joudut ähisemään!" Jep jep ja joo-o. Viimeisellä toistoilla jtn ähinää/puhinaa tahi pieni karjahdus tuli niin se oli niiku liian suurien painojen syy :lol2:
Naiset on kyllä aika hiljaisia, mutta väitän että enemmistön hiljaisuus johtuu siitä ettei niissä painoissa ole edes minkäänlaista vastusta. Sama kun heiluttelisi marakasseja käsissä.
Ja omasta toiminnasta: Varmasti kuuluu ääniä, etenkin raskaammissa liikkeissä ja viimeisillä toistoilla. Saatan myös kiroilla salilla. Kuntopyörää polkiessa pyrin olemaan voihkimatta ;)
Edit: Sen verran vielä muistui mieleen että kun oli tässä parin kuukauden olkapääkuntoutus ja jumppailtiin samaan aikaan fysioterapeutin kanssa, niin huomasin tekeväni liikkeet puoliteholla jos pystyin olemaan hiljaa. Fyssari sitten sanoikin kun aloin kunnolla "hampaat irvessä rempomaan" että nyt vasta tuli oikeesti tehoa touhuun, että sitä ääntelyä ei todellakaan tarvi pidätellä/salailla ja se voi olla jopa huonoksi.