❓ Aloittelijan peruskysymykset tĂ€nne

Meta title: đŸ’„ Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmĂ€t kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

^^ no tietÀÀ, ettÀ paljonko kuluttaisi energiaa koko pÀivÀn aikana :D?

Mutta voiko sitÀ siis tietÀÀ? Paljonko yön aikana kuluu energiaa? Ja jos ei muuta, niin mielenkiinnosta kysyn...

No se enemmÀn ei ole aina parempi. Eli mÀ suosittelisin aloittamaan treenit aina nÀillÀ ongelmaryhmillÀ ja sun tapauksessa pistÀmÀÀn nuo ehdottomasti eri pÀiville jos treenijako on enemmÀn kuin 2-jakoinen. Ja ekaksi sentakia, ettÀ on varmasti forcea tehdÀ ne tÀysillÀ ja eripÀiville monijakoisessa samasta syystÀ. Jos taas on esim. 2-jakoinen ja ne on samassa pÀivÀssÀ, kannattaa tehdÀ vuoronperÀÀn ensin, mutta pitÀÀ molemmat treenin alussa. Auttoiko yhtÀÀn?

Toinen juttu on tietysti treenin nykyinen sisÀltö, jospa siinÀ olisi jotain tsekattavaa ja ratkaisu löytyisikin sieltÀ.

joo en tiedÀ onko tÀmÀ jo sanottu, mutta Timba unohdit mainita ns. "exhaust effect" metodin, vÀlillÀ lihakset jotka treenataan viimeisimpÀnÀ kasvavat paremmin juuri edellÀmainitun takia, ne saavat kovemman stimulaation kun oikeesti energiaa ei enÀÀ ole ja jokaisen sÀikeen on annettava kaikkensa kropan ollessa tÀysin poikki :whip:

eli jos ei toimi ettÀ aloittaa jollain lihasryhmÀllÀ niin koittaa jÀttÀÀ toiseksi / myöhempÀÀn vaiheeseen treeniÀ

^^ no tietÀÀ, ettÀ paljonko kuluttaisi energiaa koko pÀivÀn aikana :D?

Mutta voiko sitÀ siis tietÀÀ? Paljonko yön aikana kuluu energiaa? Ja jos ei muuta, niin mielenkiinnosta kysyn...

Ööö... No kannattaisiko vaikka etsiĂ€ noita kulutusarviolaskureita ja vetÀÀ niistĂ€ omat johtopÀÀtökset?

Jos vÀlttÀmÀttÀ tahdot tietÀÀ "tarkalleen" kuinka paljon kulutat yön aikana energiaa, niin laita yöksi sykemittari naputtamaan.

Kertokaa :david: :lle ettÀ mikÀ on penkkipaita? Paita joka pÀÀllÀ jaksaa nostaa enemmÀn penkistÀ? MikÀ se sen salaisuus on? Miten se toimii?

Laitas googleen niinkin hankala hakusana kuin penkkipaita ja olet taas paljon viisaampi.

ElikkÀ homman nimi olis seuraava.

30v. on matkaa vielÀ 2 vuotta ja olen pÀÀttÀnyt ettÀ kun Tammikuun 8. pÀivÀ vuonna 2009 koittaa niin olen paremmassa kunnossa kun koskaan ennen.

SÀÀnnöllisen epÀsÀÀnnöllisesti on tullut urheiltua mitÀ milloinkin ja salillakin on joskus kÀyty. Kokoa on 191/100 eli ei mikÀÀn ihan tankki, mutta toi paino on oikeesta aika tarkasti keskittynyt tohon vyötÀrölle ja nyt pÀÀtin ettÀ se lÀhtee.

Suunnitelmana olis siis vetÀÀ vÀhÀn lenkkia (pari kertaa viikko) ja vÀhÀn salia.
3krt. viikko. Safkapuoli kondikseen, eli turhat sokerit ja rasvat pois, paljon protskuja ja noin yleisesti reilusti safkaa, pieninÀ annoksina monta kertaa pÀivÀssÀ. Ja kuitenkin niin, ettÀ kalorit on pikkusen miinuksella, ettÀ saadaan siis toi reppu pois. Ohjelman kaappasin tuola Alottelijoiden osion valmiista ohjelmista ja tarkoituksen olis alottaa 2-jakoisella veteleen tuo ainakin 3 kertaa viikossa. Myöhemmin voi sitten kattoo jos siirtyy esim 3 tai 4-jakoiseen.

LÀhinnÀ vaan haluaisin kommetteja siitÀ ettÀ meneekö suunnitelma edes suunnilleen oikeen, ettei tulis tehtyÀ mitÀÀn perus virheitÀ heti alussa.

Niin ja semmonen vielÀ, ettÀ noita safka vinkkejÀ mun tarvii aina vÀhÀn muokata kun asun tÀllÀ hetkellÀ Saksassa, niin mm. valion tuotteen on aika tiukassa tÀÀllÀ. Ehrmania löytyy kyllÀ 100 eri sorttia. :D

Ja jos jollain on kokemuksia Saksasta niin kertokaa ihmeessÀ mistÀ helvetistÀ tÀÀltÀ saa lisÀravinteita? Ainakaan paikallisilla saleilla ei ole myynnissÀ.

Kiitos ja kumarrus

Kysyn treeniohjelmastani tÀssÀ ketjussa, kun nuo toiset ovat niin tukossa. Hommahan menee nyt niin, ettÀ aikaa on kÀydÀ salilla vaan 2 kertaa viikossa, sillÀ muitakin treenejÀ tulee viikkoon sen verran. TreenipÀivÀt ovat torstai ja sunnuntai.

Torstai
Kyykky 4x5
Leuat vastaote 4x pikkuhiljaa kasvatan toistojen mÀÀriÀ, tÀnÀÀn meni 6,6,6,5)
Penkki 3x5
Pystypunnerrus tanko 3x5
Hauis tanko 2x5
Ranskis otsalta 2x5
Vatsat koneessa 2x
SelÀnojennukset 2x

Sunnuntai
PrÀssi 4x10
Leuat myötÀote 4x
Penkki kp 3x10
Pystypunnerrus kp 3x10
Hauis kp 2x10
Ojentajat talja 2x10
Vatsat 2x
SelÀnojennukset 2x
KiertÀjÀkalvosin 2x12

Vaihtelen kyykyssÀ leveyttÀ, leveÀmmÀllÀ mulla ottaa enemmÀn takareisiin ja pakaroihin, kapeammalla etureisiin.
Parannusehdotuksia?

Kiitos jo etukÀteen.

Eli nyt massakausi menossa, jonka jÀlkeen edessÀ kiristely.
TiedÀn kyllÀ ettÀ kiristettÀessÀkin voi kÀydÀ salilla ja aion niin tehdÀkin, mutta onko jotain semmoista pistettÀ, ettÀ salilla kÀynti miinuskaloreilla voi alkaa syömÀÀn lihasta enemmÀn, kun se ettÀ vetÀÀ vain miinuskaloreilla eikÀ treenaa?

Tarkoitus olisi kehittÀÀ penkkissÀ tulosta. Treenaan 2-jakoisella ohjelmalla maanantaina, keskiviikkona, perjantaina ja lauantaina. Maanantai ja perjantai olisi sitten niitÀ penkkipÀiviÀ, mutta minua pelottaa, ettÀ kehitys jÀÀ jotenkin huonommaksi jos treenaan vaan 2x viikossa penkin. ElikkÀ olisiko jÀrkevÀmpÀÀ vain luottaa, ettÀ kyllÀ se tulos yhtÀ hyvin kehittyy vai treenata vielÀ ylimÀÀrÀisenÀ penkki keskiviikkoisin?

LisÀksi, kuinka aerobinen treeni kannattaisi sijoittaa saliharjoittelun kannalta viikko-ohjelmaan?

Tarkoitus olisi kehittÀÀ penkkissÀ tulosta. Treenaan 2-jakoisella ohjelmalla maanantaina, keskiviikkona, perjantaina ja lauantaina. Maanantai ja perjantai olisi sitten niitÀ penkkipÀiviÀ, mutta minua pelottaa, ettÀ kehitys jÀÀ jotenkin huonommaksi jos treenaan vaan 2x viikossa penkin. ElikkÀ olisiko jÀrkevÀmpÀÀ vain luottaa, ettÀ kyllÀ se tulos yhtÀ hyvin kehittyy vai treenata vielÀ ylimÀÀrÀisenÀ penkki keskiviikkoisin?

LisÀksi, kuinka aerobinen treeni kannattaisi sijoittaa saliharjoittelun kannalta viikko-ohjelmaan?

ohhoh, mulla on tÀysin samanlailla. vielÀ just noin ettÀ penkki tulee 3x eli myös keskiviikkosin ja on kehittyny ihan hyvÀÀ vauhtia. aerobinen on su ja ti mulla, vaikken tiedÀ sen kannattavuudesta, mutta ei kerkee muuten :)

Moro! pistetÀÀn nyt vielÀ tÀnnekkin kun tuolta tietotekniikka osion puolelta en saanu apua ja The pakkotoistokaan ei osannu neuvoa mua. ElikkÀs mulla on tÀÀlÀ foorumilla ongelmana kuvien lataus. Kun joku laittaa kuvan liitteeksi omaan kommenttiinsa niin mulla nÀkyy sen kuvan tilalla vain teksti ATTACHED THUMBNAILS. KÀyttÀmÀstÀni Zonealarmista asia ei ainakaan ole kiinni. OSAISKO JOKU AUTTAA?

penkki

mite ihmeessÀ teet penkkiÀ? leveÀl otteel nostetaa rintalihaksil, ei ojentajil :P kapeal otteel se ottaa ojentajii. muute, venyttelet vaa ja teet sitte, vahvistuttuaa lihakset ei kipeydy lÀheskÀÀ nii helposti

Olenko ymmÀrtÀnyt oikein, ettÀ:
rinnalleveto = liike joka tehdÀÀn työntö-olympianoston ekassa osassa eli maasta irrottaen ja sisÀltÀÀ tÀyden etukyykyn kun taasen raaka rinnalleveto on sama mutta ilman kyykkÀystÀ (polvet vaan hieman joustaa ylÀasennosta)?

Oisko mitÀÀn apua tÀhÀn kun hauiskÀÀntöÀ tehtÀessÀ sÀrkee ranteisiin ja kyynÀrpÀihin?

Back
Ylös Bottom