120kg tavoitteena penkistä

Viestiketju osiossa 'Treeni' , aloittaja tala, 26.1.2016.

  1. Mixpack

    Mixpack

    Liittynyt:
    8.8.2015
    Viestejä:
    148
    Likes Received:
    11
    Mihinkähän Tala on hävinnyt? Joko nousee 150?
     
  2. Mixpack

    Mixpack

    Liittynyt:
    8.8.2015
    Viestejä:
    148
    Likes Received:
    11
    Mihinkähän Tala on hävinnyt? Joko nousee 150?
     
  3. Nage

    Nage Net Warrior

    Liittynyt:
    14.3.2004
    Viestejä:
    633
    Likes Received:
    3
    Hyvä ketju, jaksoin lukea melki pysähtymättä melki jokaisen viestin. Itellä piitkän penkkitauon jälkeen totuttelu meneillään, muuten reenannu kyl. Uteliasuudesta kiinnostaa kokeilla että kuinka lähelle pääsee vielä vanhoja tuloksia. Kilometrejä lähemmäs kuuskyt kuin viiskyt. Ongelma vanhana paarmana on palautumisen hidastuminen ja innostuksen uhka eli paikkojen hajoaminen mopon keulimisen mukana.

    Eka jakso on melki finaalissa (varovasti aloittelijan ohjelmalla avainsanoilla penkkipunnerrus abc), viikon päästä eka maksimi. Varmaan semmonen 120-130, ehkä lähempänä alapäätä.. Sitten vakautus muutaman kuukauden ja piikkaus kuukauden ennen entisiä maxpainoja

    ps Mihin Tala on hävinny, kiinnostais että mikä on tämän hetken tilanne
     
  4. Murffipussi

    Murffipussi

    Liittynyt:
    24.10.2014
    Viestejä:
    86
    Likes Received:
    3
    Sukupuoli:
    Mies
    Mulla meni kolme vuotta päästä junnukuntoon kolmenkymmenen lepovuoden jälkeen (kiitos lihasmuisti, aloitin max60kg). Vuos sitten meni 123 ja sitten kun otti kesäksi 5 kiloa pois niin tiukka ykkönen enään 100:lla. Viittais liian pieniin kaloreihin cutissa? Nyt on paino taas sama 70 ja alkaa taas sujumaan penakin enkä aio mitään tiukkaa kesäcuttia tehdä. Viimeks otin 8*4*90kg treenin perään satkulla kutosen joten eiköhän se 120 taas häämötä lähellä. 123 tuli kun 110 oli kolmonen ja 115 kakkonen ja 105 vitonen.
     
  5. jto

    jto AMMATTILAINEN

    Liittynyt:
    19.4.2002
    Viestejä:
    13 973
    Likes Received:
    475
    ei pitäs 5kg laihduttelu laskee voimatasoja 23 kiloo... ei missään nimessä.
     
  6. Murffipussi

    Murffipussi

    Liittynyt:
    24.10.2014
    Viestejä:
    86
    Likes Received:
    3
    Sukupuoli:
    Mies
    Näin pääs käymään. Myös lisäpainoleuat laski vaikka toista arveltiin. Voi olla että reenasin liian tiukkaan 1-3 toistomääriä kun olin alikaloreilla? Ei vaan jaksanu niinkuin ennen. Kilo sinne tai tänne kun en kirjannu paino/enkkapäivää mut päälle 70 kilosta tiputin 65 kiloon. Maksimipaino oli tuona talvena ehkä 72.
     
  7. Nage

    Nage Net Warrior

    Liittynyt:
    14.3.2004
    Viestejä:
    633
    Likes Received:
    3
    Testasin penkin, 120 tuli kevyesti, 130 ei. Olisko pitäny kokeilla jotain siltä väliltä - olis ihan varmaan, mutta toi 130 tuntu jotenkin sellaiselta hyvältä rajalta. Joku kysy että mitä mieltä vanhan paarman on pyrkiä johonkin tiettyyn penkkitulokseen. Ei varmaan olekaan, mutta reenaaminen hauskempaa kun on tavoite jollain alueella. Josko sen 130 sais ennen kesää.
     
  8. jto

    jto AMMATTILAINEN

    Liittynyt:
    19.4.2002
    Viestejä:
    13 973
    Likes Received:
    475
    no etköhän sä vastannu itelles tossa. jos 120 oli kevyt ja 130 ei tullu, siinä on välissä iso kasa lukuja kokeiluun. toi 10kg tulee parissa kuukaudessa.
     
  9. gunnman

    gunnman

    Liittynyt:
    1.4.2010
    Viestejä:
    43
    Likes Received:
    0
    en ymmärrä, miksi ei voisi olla tavoitteita, vaikka olisi vanhempi. mäkin nyt vasta lähes 30-vuotiaana (eli en vielä ihmeen vanhana mutta en enää teininä myöskään) aloitan treeniä uudestaan, ja tavoitteet ovat edelleen samat. teininä olisi ollut helpompi jatkaa, mutta nykyään oon viisaampi kuin teininä tai edes muutama vuosi sitten.
     
  10. Nage

    Nage Net Warrior

    Liittynyt:
    14.3.2004
    Viestejä:
    633
    Likes Received:
    3
    Tavoiteet on ookoo, mutta kahvipöytäkeskusteluissa sopivina kuntoilun tavoitteina meikäläisille pidetään melki kaikkea muuta kuin penkkituloksen kehittäminen.

    Tein excellin netistä löytyneen esimerkkiohjelman perusteella (avainsanat "rautaisannos bulgarialaiseen tapaan"). Reilu parin kuukauden mielenkiintoinen rypistys. Voin lähettää pohjan mailiin jos joku on kiinnostunut, laita privaan mailiosoite.
     
    gunnman tykkää tästä.
  11. teque

    teque

    Liittynyt:
    14.2.2010
    Viestejä:
    237
    Likes Received:
    25
    Jokohan kaikki muut pakkislaiset tuon 120kg pukkaa vai vieläkö löytyy kohtalotovereita jotka tähän ei oo kyennyt? :rolleyes: Mulla oli tammikuun tuli alussa 105kg suht kepeästi ja nyt on dietti ollut sen jälkeen päällä eli -5kg ja vielä ainakin 10kg tältä osin matkaa. Tällä hetkellä 176/82. henkisesti varauduttu siihen että tulokset tipahtaa mutta tavoite silti vedetään ylös ja jouluksi viimmeistään :) ohjelmana on 4 jakoinen joissa voimaprogressio jto:n 3x4-6x6 penkissä, mavessa, kyykyssä sekä pystärissä. Apuliikkeissä on näitä liikkeitä tukevia sekä eristäviä liikkeitä joilla koitan lihaa säilyttää. Joka viides viikko kevyenä ja ensimmäinen kevennys takana, kaksi kiertoa edessä jonka jälkeen piikkaillaan.
     
  12. micko_L

    micko_L

    Liittynyt:
    26.3.2013
    Viestejä:
    443
    Likes Received:
    26
    Pituus ja paino tasan samat kuin sulla ja penkistä on noussut 115. 2x110 meni pari viikkoa sitten, niin suunnilleen samoissa lienee maksimi tälläkin hetkellä. Tarkoitus olisi tänä vuonna tuo 120 nostaa. Treenit on yleensä Wendlerin 5/3/1 kaksijakoisena neljällä treenillä viikossa, mutta viime vuonna tein kyykyssä ja penkissä ryssäohjelmat ja siinä nousi kummankin tulos huomattavasti. Semmoinen siis taas jossain välissä tänä vuonna.
     
  13. Revilation

    Revilation VIP

    Liittynyt:
    9.6.2014
    Viestejä:
    1 466
    Likes Received:
    316
    Itsellä maksimi ollut 110kg 92 kilosena viime kesäkuulta. Sen jälkeen dieettiä -12kg ja nyt 80kg varmaan menee varmaan se 100-105kg ykkösenä. 120kg tavotteena ainakin tänä vuonna. Hyvään tahtiin kehitystä tullut toistaiseksi dieetin jälkeen liekö sitten osittain lihasmuistin ansiosta tai mistä sit lie :)
     
  14. teque

    teque

    Liittynyt:
    14.2.2010
    Viestejä:
    237
    Likes Received:
    25
    Mää tein 7 kiertoa wendleriä viimme kesästä joulukuuhun asti, tänä aikana penkki parani 25kg kesällä vielä jäi 82,5 rinnalle. Tykkäsin systeemistä mutta ei ilmeisesti pelaa dietatessa joten vaihdoin suosiolla tyyliä
     
  15. Dr.Faustus

    Dr.Faustus

    Liittynyt:
    7.1.2014
    Viestejä:
    452
    Likes Received:
    114
    Viime kesäkuussa piikkausten jälkeen meni 110kg. Siitä sitten lähinnä kestävyysjuoksun parissa syksyyn. Ja sitten uudelle peruskaudelle jonka lopussa viime viikolla meni tuolla vanhalla maksimilla 6x5 treeni. Nyt aloitin sitten taas piikkaamaan ja testasin eilen heti maksimia ja 130kg nousi.
     
    kukkovesa tykkää tästä.
  16. jto

    jto AMMATTILAINEN

    Liittynyt:
    19.4.2002
    Viestejä:
    13 973
    Likes Received:
    475
    nage: mun kirjottama juttu toi bulgaarihomma. en mä näe syytä miksei kaiken ikäisillä vois olla treenaamiseen liittyviä tavoitteita ja selkeesti muuta ku sauvakävelyä tai kevyttä kuntoilua. ite oon 48v pian ja koko ajan oon kehittynyt ja tavoitteita tälle vuodelle on iso pino. iso osa semmosia, mihin junioreilla ei oo mitään jakoja.

    tequen kannattaa aikalailla katella avoimemmin treenejään, ellei kulje. tossa mun 3466:ssa ei ole mitään valmista progressiomallia muuten.
     
  17. Nage

    Nage Net Warrior

    Liittynyt:
    14.3.2004
    Viestejä:
    633
    Likes Received:
    3
    ^Erinomainen artikkeli, kiitos siitä. Helpoittaa kummasti ja antaa sisältöä muuhunkin reenaamiseen kuin penkkaamiseen.
     
    jto tykkää tästä.
  18. teque

    teque

    Liittynyt:
    14.2.2010
    Viestejä:
    237
    Likes Received:
    25
    Otin pohjan treeneihin ekalta sivulta 3x4-6x6 ketjusta, mutta menen fiiliksen mukaan eli en pidä kiveenkirjoitettuna. Tiedän perusteet miten olet tuon tarkoittanut, mutta sillä kokemuksella mikä minulla on voimapuolelta, on pakko olla jonkinlaiset linjaukset mihin päin mennään, ei toiveitakaan että pystyisin ns. Vapaasti säätämään päivän kunnon mukaan. Vähän tässä on hukassa että kuinka mennään ja mihin suuntaan.
     
  19. HeJoPel

    HeJoPel

    Liittynyt:
    12.2.2012
    Viestejä:
    2 655
    Likes Received:
    259
    Sukupuoli:
    Mies
    Nostelin tuossa hetken aikaa penkkituloksia seuraavanlaisella tyylillä:
    (lähtötaso 2x120, 130 failure)
    vko1: 3x110kg
    vko2: 5x110kg
    vko:3 3x115kg
    vko4:5x115kg
    vko5: 1x120, 1x125, failure 130
    vko6: flunssa
    vko7: 3x120kg (nihkeästi).

    130 oli jo lähtötasossa todella lähellä, varmistaja joutui muutaman kilon kevittämään sormilla noston loppuojennuksessa. Tuon 5x115kg kohdalla olis kalasen mukaan pitänyt tulla 134kg mutta ei ole 130 tullut vieläkään itse ylös, kun sitä nyt viikolla 8 kokeilin uudestaan. Tuon 2kk aikana oon ottanut painoakin vielä 2,5kg lisää (bulkin loppupuolisko, kehopainoa 92kg). Aloitin maanantaina dietin, mutta tekis vielä mieli ottaa tuo 130kg ylös. Se kun näyttää olevan todella lähellä, niin mites tuota varten kannattais vielä yrittää treenata, kun 5x120kg ei enää tule? Muutama viikko esim. 3x2x115kg-117,5kg?
     
  20. Revilation

    Revilation VIP

    Liittynyt:
    9.6.2014
    Viestejä:
    1 466
    Likes Received:
    316
    Olisin itse ehkä tuon vko4 jälkeen ottanu kevennyksen ja sit se 130 ylös seuraavalla kerralla. Flunssaa ei lasketa kevennykseks :)
     

Jaa tämä sivu