Morjesta!
Itse olen jonku vuoden reenannu 3-jakosella. Alussa tuli hyvin tulosta, mutta sitten talvella en kerennyt hirveesti reenailla ja oli epäkäskin paskana. Mut nyt oon miettiny ku tuloksen on tippunu vuoden takaisesta hirveesti, että mikäköhän olisi vikana miun reenissä. Penkki varsinkin on tippunu aivan älyttömästi ja kaikki penkin apuliikkeet(kp penkki, vinopenkki, ja pystypunnerrukset sun muut).
Jakona on siis:
1. Rinta, ojentajat, sivuolat
2. Jalat, takaolat
3. Selkä hauis, epäkkäät
Vatsoja teen periaatteessa joka kerta jonni verra.
Mietin et teenköhä liian paljon sarjoja yhdelle lihasryhmällle, kun 1 päivänä teen 3 eri liikettä rinnalle( 10-12 sarjaa yhteensä), 2-3 liikettä ojentajille( 10-12 sarjaa), ja olkapäille 2 eri liikettä(6-8 sarjaa). Muuten muutkin reenit menevät lähestulkoon samalla periaatteella, että 3-4 eri liikettä yhelle lihasryhmälle, poikkeuksena jalkapäivä, kun teen sen 4 liikettä reisille ja 2 pohkeille. Toistojen määrät oon pit'äny siin 8-12 pääsääntöisesti. Penkissä toki ottanu lyhkäsempiä. Hyviä neuvoja kaipaisin, että mikäköhä siin mättää, kun noi ojentaja ja rinta, sekä olkapää liikkeet ei oikein tuloksellisesti kehity mitenkään hirveen lujaa nykyään.