Olen tehnyt kyykyn ja prässin jalkapäivänä (luonnollisesti...;)), ja maastavedon hartiapäivänä.
(1.rinta-hauis, 2.jalat, 3.olkap.-oj., 4.selkä-hartiat-epäkkäät)
Tuntuu ettei...
"Ethän sää mahu kohta ahtaampiin paikkoihin ollenkaan", tuumaili kaveri kun hänen ja hänen 4v lapsen kanssa käytiin lauantaina HopLopissa. En oo mielestäni iso, ja oon melkosen...
Nostetaanpas tämä yli kolme vuotta vanha aihe takaisin ylös... pahoittelut siitä. :nolo: Nostin 12.3.2021 penkkitreenissä 2x6 125 kilolla normaalilla otteella pikkurillit...
Mitenkä porukka toteuttaa maastavetonsa? Joka toinen viikko jalkatreenin yhteydessä, 2-3 sarjaa, toistot 3-6, vai mikä olisi hyvä?
Jossain oli muistaakseni, ettei kannata...
Itse hilasin tällä penkkimaksimin siihen 1,25-1,3 x kehonpaino siihen missä se nyt on kaksi vuotta pyörinyt (no oon heikko paska) mutta poiketen rutiinini meni näin:
penkki...
Moi! Ajattelin aloittaa 531 ohjelman "The Triumvirate". Ohjelma templateja on ilmeisesti muutama erilainen, onko niillä paljonkin eroja? Onko porukka tehnyt tätä kyseistä...
Ihan huvikseen kyselen, että onko täällä kenelläkään aikeissa tehdä tällaista homegymiä, tai onko jollain joskus ollut? Mä pystyisin periaattees väsää oman salin, mut toisaalta...
Eli tehdäänpä tällainen ketju jossa voi kysyä ihan niitä perusjuttuja jos ei vielä esim. hakutoiminto ole tuttu. Ihan jokaista asiaa varten kun ei ole järkeä avata uuttakaan...
Kohta kaks viikkoa kipeenä.. ihan perseestä on kyllä kun liikuntaa voinut harrastaa yhtään. Joku sitkeä tauti, mikä jo onneks alkanut helpottaa.. oli...
toi sun ohjelmas vaikutti ihan "jeessiltä"... ainakin on reeniä tarpeeks usein ja näyttäs olevan viikon kierto (tiedänköhän mä nyt itekkään mistä mä puhun :p )
Saattaa olla vain piikki mun silmässä, mutta toi oikeasti näyttää vähän nurinkuriselta kommentilta: 90 % kaikista ohjelmista sisältää liian paljon treeniä ja melkein aina levon lisääminen parantaa tuloksia. On hankala treenata liian vähän, ylikuntoon taas pääsee turhankin helposti.
Tiedustelisin noita lepopäivien tapahtumia. Tulisiko ravintoa muutta treenipäivästä ja miten? Entä onko venyttely hyväksi sillä sehän nopeuttaa palautumista? Entä miten creatiini ja lisäproteiini tulisi nauttia (annostelut ja ennen vai jälkee treenin)?
Jos vain istut tietokoneen vieressä kaiket päivät treenin ohella, niin ei se palautuminen ole paras mahdollinen. "aktiivilepo" on paljon parempi kuin täysin olla tekemättä mitään.
Originally posted by narri Tiedustelisin noita lepopäivien tapahtumia. Tulisiko ravintoa muutta treenipäivästä ja miten? Entä onko venyttely hyväksi sillä sehän nopeuttaa palautumista? Entä miten creatiini ja lisäproteiini tulisi nauttia (annostelut ja ennen vai jälkee treenin)?
Joka päivä yhtä paljon ruokaa naamaan.
Treenin jälkeen palautusjuoma (search) johon voit laittaa kreatiinia 10g. Itse otan lisäproteiinin kun menen nukkumaan.
Vähän paha mennä arvioimaan ilman syvempiä taustatietoja, paras neuvoni on lukea PALJON ja sitten pikku hiljaa kokeilun kautta rakentaa itselleen toimiva ohjelma. Jos nyt ehdottomasti mielipiteeni haluat, jalat / työntö / veto -jako ei ole ainakaan oman kokemukseni mukaan koskaan pettänyt. Myös selkä+rinta / jalat / olkapäät+kädet toimii, jos pystyy treenaamaan rinnan ja selän samana päivänä.
Originally posted by Complainer No mites käypä olisi tämmöinen jako:
1. Olkapäät, Hauis, Vatsat
Lepå
3.Rinta, Ojentaja, Vatsat
Lepo
5. Selkä, Kyynervarret
Lepo
7. Jalat, Vatsat
Jos olkapäät ovat kehittyneet huonommin kuin muut voi ne treenata omana päivänään. Tai no.. miks ei muutenkin? Mut mun mielestä ois järkevämpi treenata olkapäät ja ojentajat, ja sitten toi selkä omana päivänään, koska on olkapäät kuitenkin sen verran pieni lihasryhmä että minun mielestä niitä ei omana päivänään tarvitse treenata.
Originally posted by Lohku elikkäs elikkäs jos treenaa nelijakoisen ohjelman seuraavalla kaavalla niin ehtiikö siinä palautua jos käyttää palautusjuomaa eikä oikein harrasta mitään muuta liikuntaa koskaan paitsi punttista:
Ma. Reeni
Ti. Reeni
Ke. Sohva :D
To. Reeni
Pe. Reeni
La. Sohva kutsuu...
Su. Sohva
Ja eikun uudestaan uudestaan... :p
Reeniohjelmaa en vielä pistä mutta jos siihen joku perus... perus ohjelma
Ite olen treenannut samaan tyyliin jo kauan,ja juuri ja juuri ehtii palautua,elikkä treenaamaan vaan jonsei lihas ole enää arka! Mutta tällä tyylillä kandee pitää kevyempi viikko kerran kuus!
1. päivä: Jalat
2. paivä: Lepo
3. päivä: Alaselkä, vatsa kotona mm. voimapyörää (Kiitos nee!)
4. päivä: Lepo
5. päivä: Yläselkä, hauis
6. päivä: Lepo
7. päivä: Rinta, olkapäät, ojentajat
8. päivä: Lepo