Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voisi harkita tuota Archeyn 4-jakoista seuraavaksi massaohjelmaksi lokakuussa aloitettavaksi. Muutama tarkentava kysymys vain olisi. Salilla jossa käyn ei ole kunnon hackia, vain paska vaakahacki missä ei saa painoa korotettua levypainoilla vaan on pakkalaite. Millä tuo olisi fiksuin korvata, etukyykyllä? Tarkoittaako selkäpäivän lattiatalja alataljaa? Miten nuo vipunostot narukahvalla takaolille käytännössä tehdään?
Kyllä ne toistot nousee seuraaville kerroille, itekin sain 10% nousun jälkeen vain 4 toistoa vikalla. En kuitenkaan ole huolissani, sillä en ole tottunut noin pieniin toistomääriin/kiloihin joten pelkän hermotuksen parantumisellakin toistomäärät paranee.Kuitenkaan tuota 8 toistoa 80% maximista en jalsanut tehä kuin 5 toistoa. Pitääkö noilla samoilla painoilla veivailla niin kauan ennen kuin 8 toistoa menee 80% kohdalla?
ite kans sun muut miettiny varmasti samaa, tähän ite päädyin.Voisi harkita tuota Archeyn 4-jakoista seuraavaksi massaohjelmaksi lokakuussa aloitettavaksi. Muutama tarkentava kysymys vain olisi. Salilla jossa käyn ei ole kunnon hackia, vain paska vaakahacki missä ei saa painoa korotettua levypainoilla vaan on pakkalaite. Millä tuo olisi fiksuin korvata, etukyykyllä? Tarkoittaako selkäpäivän lattiatalja alataljaa? Miten nuo vipunostot narukahvalla takaolille käytännössä tehdään?
ite kans sun muut miettiny varmasti samaa, tähän ite päädyin.
Cable One Arm Rear Lateral Raise
Tämä varmaankin?Eikös tuo ole se vipunosto kulmassa taljassa yhdellä kädellä? Teen tuota nykyäänkin reeneissäni silloin tällöin takaolkapäille. Archeyn ohjelman seuraava takaolkapääliike on Vipunostot solmuköydellä jonka olettaisin olevan eri liike.

Turha noista on ressata mikä on mikäkin, takaolkapäät on pieni lihas niin riittää kuhan tekee muutaman hilavitkutuksen reenin loppuun.
vaarallinen asenne ! kaikki lihakset yhtä tärkeitä imo ja kaikkia rääkätään kunnes tulee äitiä ikävä.myös vatsat.
Takaolkapäille kun ei voi mitään kovin maailmaa mullistavaa tehdä...Tämä varmaankin?
Cable Standing Rear Delt Row (stirrups) itse teen samassa linjassa mutta vinopenkillä väärinpäin taljassa. get it?![]()

turhaa jotain liikkeiden nimiä miettiä ja mikä on mikäkin liike, yks tai kaks itelleen tuttua takaolkapääliikettä ja kovaa niin se on hyvä se.

Sinä mun asenteesta tiedä mitään... enkä mä nyt tossa todellakaan meinannu että ne takaolkapäät pitäs kevyesti hutasta vaan, että turhaa jotain liikkeiden nimiä miettiä ja mikä on mikäkin liike, yks tai kaks itelleen tuttua takaolkapääliikettä ja kovaa niin se on hyvä se. Tämä siis oma mielipide ja näin itse toimin jos jossain on joku ihme liike ja tiedän mihin lihasryhmään se vaikuttaa niin jos en saa selkeää vastausta teen korvaavan liikkeen tmsTakaolkapäille kun ei voi mitään kovin maailmaa mullistavaa tehdä...

Tuo näyttäisi järkevältä.
Eipä tuo liene hirveän negatiivista ole yrittää selvittää mikä liike on kyseessä jos ei itse tiedä, mutta toinen on todennut hyväksi. Saa hieman vaihtelua omiinkin reeneihin kun oppii uusia liikkeitä.![]()
Oon nyt muutaman viikon tehny tolla Archeyn nelijakosella ohjlemalla mutta tajusinko tosiaan ton penkin oikein? Eli viime kerralla meni vipas sarjas se 8 toistoa niin pitääkö mun nyt seuraavas penkis laskea kaikkiin sarjoihin 10% lisää? Nousee aika mukavasti nimittäin
Jes näin oon tehnykki. Vois ruveta korottelemaan vaikka 5 prossaa niin ei tuu sitte nii paljo kerralla. Mitäs mieltä oot semmosesta et jättäis vaikka ton yhen lämppärikasin tekemättä ja tekis toisen työsarjan tolla 80% painolla?Lisää 5-10%, tarkoitus on että uudella 80% työsarjalla menisi 5-6 toistoa joka sitten taas treenataan kahdeksaan toistoon.
Se 80% sarja korotetaan ja alkupyramidi lasketaan sen perusteella uusiksi, eli jos vika sarja on 80kg niin muut ovat 40kg, 50,kg 60kg, 70kg.
Etukyykky sopii hyvin hackin korvaajaksi jos hackkia ei löydy, samoin takaolkapääliikkeiksi kannattaa valita liikkeitä jotka toimivat itsellä, kun kaikkien mittasuhteet ja liikeradat ovat hieman erilaisia, niin kaikki liikkeet toimivat eri tavalla eri ihmisillä.
Jes näin oon tehnykki. Vois ruveta korottelemaan vaikka 5 prossaa niin ei tuu sitte nii paljo kerralla. Mitäs mieltä oot semmosesta et jättäis vaikka ton yhen lämppärikasin tekemättä ja tekis toisen työsarjan tolla 80% painolla?
Olisiko 4-jakoisessa järkeä jaolla 1. Kädet 2. Etureidet/Pohkeet 3. Rinta/Olkapäät 4. Selkä/Takareidet? Pari asiaa mistä olen haaveillut on, että saisin tehtyä kädet samassa treenissä jotta voisi tehdä hanskoille vastalihassupereita ja toinen olisi jalkojen jakaminen kahdelle päivälle, koska yhdessä jalkapäivässä tuppaavat takareidet jäämään ainakin itselläni hieman paitsioon. Tuntuu, että paremmin olisi pistää paukkuja pistää jalkojen kehitykseen jos keskittyisi etu- ja takareisiin erikseen omina päivinään.