DoggCrapp Training – maksimaalista kasvua vĂ€hemmillĂ€ sarjoilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: đŸ”„đŸ¶ DoggCrapp Training System – maksimaalista kasvua vĂ€hemmillĂ€ sarjoilla đŸ¶đŸ”„

Meta description: RĂ€jĂ€htĂ€vĂ€n tehokas treenimetodi, jossa progressiivinen kuorma, rest–pause ja ÀÀrimmĂ€inen venytys pakottavat lihaksen kasvuun nopeasti ja brutaalisti.

Joo varmaan kannattaa tehdÀ muutama kierto ja nÀhdÀ nouseeko treenipainot ennen kuin tekee hÀtiköityjÀ johtopÀÀtöksiÀ. R-P:t on kÀytössÀ, ja treenit tuntuu todella raskailta, ainoastaan treeninjÀlkeinen lihaskipu puuttuu ja siksi tuntuu, ettÀ treeni ei mene vÀlttÀmÀttÀ perille.

Konna sanoi:
Joo varmaan kannattaa tehdÀ muutama kierto ja nÀhdÀ nouseeko treenipainot ennen kuin tekee hÀtiköityjÀ johtopÀÀtöksiÀ. R-P:t on kÀytössÀ, ja treenit tuntuu todella raskailta, ainoastaan treeninjÀlkeinen lihaskipu puuttuu ja siksi tuntuu, ettÀ treeni ei mene vÀlttÀmÀttÀ perille.

Onhan toi lihaskipu aika yksilöllistÀ. Tuntuuko muutenkaan minkÀÀnlaista yleistÀ vÀsymystÀ? Kannattaa tosiaan odottaa toista kiertoa ja katsoa nouseeko tulokset. Suosittelen lisÀÀmÀÀn heti toiseen kiertoon painoja kaikkiin liikkeisiin, varsinkin jos olet saanut kohtuullisen mÀÀrÀn toistoja niissÀ. ItsellÀni ainakin kehitys oli todella hyvÀÀ ekassa blastissa. Saa nyt katsoa tÀmÀn viikon jÀlkeen kun alkaa toinen blasti, jatkaako tulokset samaa huimaa kasvua.

Olen nyt ottanut cruisingin todella kevyesti ja latautunut seuraavaan blastiin. Tuntuu kyllÀ tÀmÀ DCn metodit purevan todella hyvin. Paino on todellakin noussut 6 kiloa ja en voi kyllÀ sanoa, ettÀ nÀkyvÀÀ rasvaa olisi ilmestynyt. Venytykset auttaa palautumisessa, mutta lisÀksi tuntuu ettÀ niistÀ on saanut uutta muotoakin lihaksiin. Varsinkin rinta ja etureidet tuntuvat menneen roimasti eteenpÀin.

Onhan toi lihaskipu aika yksilöllistÀ. Tuntuuko muutenkaan minkÀÀnlaista yleistÀ vÀsymystÀ?

Ei sitten mitÀÀn. Ennen treenasin kolmejakoisella kaksi treeniÀ + 1 lepoa ohjelmalla. Treenit kesti noin tunnin ja joka treeneissÀ joka lihasryhmÀ ainakin yhdessÀ liikkeessÀ failureen. Voimat kasvoivat aikalailla ja oli semmoinen sopiva mÀÀrÀ kipua aina seuraavana pÀivÀnÀ.

YmmÀrtÀÀhÀn sen toisaalta, DC:ssÀ on sarjoja niin vÀhÀn, jotta palautumiseen kÀytettÀvissÀ oleva aika riittÀisi. Koskaan ei siis ole tarkoituskaan treenata "loppuun saakka". Olenhan ymmÀrtÀnyt oikein?

Kannattaa tosiaan odottaa toista kiertoa ja katsoa nouseeko tulokset. Suosittelen lisÀÀmÀÀn heti toiseen kiertoon painoja kaikkiin liikkeisiin, varsinkin jos olet saanut kohtuullisen mÀÀrÀn toistoja niissÀ.

Jep. Jos en saa toisella syklillÀ jokaiseen syklin ensimmÀisen pÀivÀn liikkeeseen 2,5 kiloa painoa lisÀÀ, niin minÀ palaan takaisin kolmijakoiseeni :)

Konna sanoi:
YmmÀrtÀÀhÀn sen toisaalta, DC:ssÀ on sarjoja niin vÀhÀn, jotta palautumiseen kÀytettÀvissÀ oleva aika riittÀisi. Koskaan ei siis ole tarkoituskaan treenata "loppuun saakka". Olenhan ymmÀrtÀnyt oikein?

Periaatteessa on juuri tarkoitus treenata lihas niin loppuun kuin mahdollista (Tai itseasiassa niin hyvin, ettÀ kerkeÀÀ juuri palautua seuraavan treeniin). ItsellÀ tÀmÀ on toteutunut todella hyvin RP-sarjojen ja joskus jopa suorien&staattisen pidon avulla. Myös etureisien raskaan sarjan ja widowmakerin jÀlkeen ei voisi kuvitellakaan treenaavansa enÀÀn yhtÀÀn mitÀÀn, puhumattakaan pohjesarjasta.

Konna sanoi:
Jep. Jos en saa toisella syklillÀ jokaiseen syklin ensimmÀisen pÀivÀn liikkeeseen 2,5 kiloa painoa lisÀÀ, niin minÀ palaan takaisin kolmijakoiseeni

MitĂ€ on foorumeilta lukenut ja itse kokenut, niin tĂ€mĂ€ ohjelma on kyllĂ€ toiminut kaikilla todella hyvin, mikĂ€li kaikki asiat ovat olleet kunnossa (treeni, venytykset, SYÖMINEN ja lepo). KyllĂ€ luulen, ettĂ€ jos kehitystĂ€ ei tapahdu niin joku noista ei vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ onnistu tĂ€ysin.
:rock:

Mielenkiintoinen uutuus tÀssÀ treenissÀ on, ettÀ jos lihaskipua tulee, se tulee vasta yhden vÀlipÀivÀn jÀlkeen :)

Niin varmaan yksi hyvin mahdollinen syy siihen, ettÀ treeni ei tunnu menevÀn perille, on sairasteluni tuossa viikko sitten ja parin viikon totaalinen treenitauko. Ottanee muutaman treenikerran ennen kuin noista on palautunut ihan tÀysin.

Uskoisin kyllÀ jokaisen osa-alueen olevan kunnossa. Ruokapuolella ei ehkÀ joka pÀivÀ tule kaloreita ihan tarpeeksi, proteiinia ja rasvoja kuitenkin varmasti se mitÀ pitÀÀkin.

LisÀksi luulen ettÀ noissa R-P sarjoissa olen pitÀnyt liian pitkiÀ taukoja. Muistaakseni jossakin kirjoituksessa mainittiin sopivaksi vÀliksi 12-15 syvÀÀ hengitystÀ. Luulisin, ettÀ minulle sopivampi paussi olisi noin puolet tuosta.

Miten staattinen pito tarkalleen ottaen tehdÀÀn? PitÀÀkö nivelien olla tÀysin lukitut vai pidetÀÀnkö kÀsivarsia aavistus koukussa? Voiko staattisia pitoja tehdÀ esim. jalkakyykyn loppuun? Voisi olla varsin tehokas jollain 6-8 toiston kuormalla.

Konna sanoi:
Mielenkiintoinen uutuus tÀssÀ treenissÀ on, ettÀ jos lihaskipua tulee, se tulee vasta yhden vÀlipÀivÀn jÀlkeen :)
Itse olen huomannut kunnon treenikivun alkavan noin 24 tuntia treenin jÀlkeen.

Konna sanoi:
Niin varmaan yksi hyvin mahdollinen syy siihen, ettÀ treeni ei tunnu menevÀn perille, on sairasteluni tuossa viikko sitten ja parin viikon totaalinen treenitauko. Ottanee muutaman treenikerran ennen kuin noista on palautunut ihan tÀysin.
TÀmÀ voi vaikuttaa tosiaan siihen, ettei kaikkia tehoja saa puristettua ulos.

Konna sanoi:
Uskoisin kyllÀ jokaisen osa-alueen olevan kunnossa. Ruokapuolella ei ehkÀ joka pÀivÀ tule kaloreita ihan tarpeeksi, proteiinia ja rasvoja kuitenkin varmasti se mitÀ pitÀÀkin.
Toi proteiinin saanti on kyllÀ ehdottomasti tÀrkein. Vaikka olen vÀlillÀ ollut kohtuullisen vÀhillÀ kaloreilla, niin silti olen palautunut hyvin korkean proteiinin saannin avulla.

Konna sanoi:
LisÀksi luulen ettÀ noissa R-P sarjoissa olen pitÀnyt liian pitkiÀ taukoja. Muistaakseni jossakin kirjoituksessa mainittiin sopivaksi vÀliksi 12-15 syvÀÀ hengitystÀ. Luulisin, ettÀ minulle sopivampi paussi olisi noin puolet tuosta.
Tuo 12-15 syvÀÀ hengitystÀ voi todellakin olla liian pitkÀ aika. Se voi venyÀ todella helposti yli 30 sekunnin. Itse olen yrittÀnyt tehdÀ seuraavan sarjan n. 20 sekunnin pÀÀstÀ. Toki tÀmÀ hieman vaihtelee.

Konna sanoi:
Miten staattinen pito tarkalleen ottaen tehdÀÀn? PitÀÀkö nivelien olla tÀysin lukitut vai pidetÀÀnkö kÀsivarsia aavistus koukussa? Voiko staattisia pitoja tehdÀ esim. jalkakyykyn loppuun? Voisi olla varsin tehokas jollain 6-8 toiston kuormalla.
Nivelet eivÀt ole lukitut vaan paino on tÀysin lihaksilla. Eli etsit liikeestÀ vain Danten mainitseman strenght rangen. ElikkÀs vaikka olkapÀissÀ tÀmÀ kohta voi olla noin 20 senttiÀ ylÀasennosta. Noi kohdat löytyy loppujen lopuksi aika helposti. En kyllÀ suosittele staattista pitoa jalkaliikkeisiin. Muistathan ettÀ etureisille tehdÀÀn kaksi sarjaa, eli ei RP niihin. Tosin joku on joskus tuntunut tekevÀn RP esim prÀssissÀ, mutta vapailla painoilla ei ikinÀ. Parempi on tehdÀ ensin tiukka 4-8 (vapailla) tai 6-10 (laitteilla) ja sitten se widowmaker sarja, jossa tehdÀÀn ensin 10 toistoa putkeen ja sitten aletaan ylÀasennossa lepÀileen aina vÀlillÀ (jalkoja ei tietenkÀÀn lukita).

toolate sanoi:
EnpÀ kyllÀ tiedÀ miten hauiksia venyttÀisi painoilla. Itse olen kÀyttÀnyt tankoa ja omaa vartaloa venytykseen ja hyvin menee perille. Ojentajia venytÀn istumalla scott-penkissÀ selkÀ tukea vasten ja kaveri antaa kÀsiini ison kÀsipainon. Nykyisin tÀmÀkin jo tuntuu hyvÀlle (tai pahalle, miten sen nyt ottaa)

ItsellÀ toimi hauikselle hyvin venytys, jossa otetaan kÀsipaino kÀteen siten, ettÀ tangon painopiste on jossain etusormen kohdalla (ks. Tomin punttitreeni). Oikeaa hauista venytettÀessÀ vasen ranne/nyrkki oikean ojentajan taakse tueksi. KÀsivarsi on tÀllöin jossain 15 asteen kulmassa kroppaan nÀhden.

Ojentajat on aina venyneet parhaiten ylÀtaljassa köydellÀ, siten ettÀ seisoo selkÀ painoihin pÀin ja vaijeri tulee pÀÀn takaa.

Toinen voisi olla yhdellÀ kÀsipainolla pull-overin ala-asennossa venyttÀminen. TÀmÀ ei toimi kyllÀ kaikilla.

Laitetaan nyt aina vÀlillÀ tilannepÀivitystÀ treenistÀ:

Eilen aloitin taas blastin kahden viikon kevyen cruisingin jÀlkeen. Arvioin ennen treeniÀ, ettÀ voimatasot olisivat suunilleen samassa missÀ ennen cruisingia, mutta yllÀtykseksi sarjat paranivat ja jopa reilusti (hieman paremmin kuin itse blastilla). ElikkÀs tuntuu siltÀ ettÀ, toi 4 blastia 1 cruisingi sopii mulle hyvin ja tulenkin kÀyttÀmÀÀn tÀtÀ jatkossa. TÀmÀ blasti mennÀÀn vielÀ extra kaloreilla ja sitten siirrytÀÀn DCn dietti versioon. Tuntuu kyllÀ DC:n metodit toimivan hyvin. TÀllÀ treenillÀ taidetaankin mennÀ sitten jonkun aikaa. :rock:

toolate sanoi:
Eilen aloitin taas blastin kahden viikon kevyen cruisingin jÀlkeen.

Millaisilla kaloreilla teit cruisingin ja blastin? Ajattelin vaan, josko tuohon cruisailuvaiheeseen voisi yhdistÀÀ kevyen dieetin. Toki lihaa saattaisi gramma tai kaksi lÀhteÀ mikÀli sarjoja ei viedÀ ihan loppuun asti mutta eiköhÀn ne takaisin saada :)

Rock^ sanoi:
Millaisilla kaloreilla teit cruisingin ja blastin? Ajattelin vaan, josko tuohon cruisailuvaiheeseen voisi yhdistÀÀ kevyen dieetin. Toki lihaa saattaisi gramma tai kaksi lÀhteÀ mikÀli sarjoja ei viedÀ ihan loppuun asti mutta eiköhÀn ne takaisin saada :)

Blasti meni selkeÀsti plussakaloreilla (eksaktia mÀÀrÀÀ en voi kertoa kun lasken vaan proteiinit). Cruisingin tein selkeÀsti pienemmillÀ kaloreilla, ehkÀ jopa miinuksilla. EnsimmÀisessÀ 4 treenissÀ cruisingissa en tehnyt sarjoja loppuun asti. Tein vain kevyemmillÀ painoilla ja jÀtin 1-2 toistoa varaa. Kaksi viimeistÀ treeniÀ cruisingissa vedin sitten melkein tai kokonaan loppuun. TÀmÀ sen takia, ettÀ totuin taas kovempaan rutistukseen ennen blastia.

Kahden viikon kruisailu takana ja tÀnÀÀn alkaa blasti nro 3.

Aamupaino tÀnÀÀn 100.9 kg eli vajaa kilo lÀhti pois kruisingin aikana. Treenit vedin todella kevyesti, mutta syömiset pysyi lÀhes samana kuin blastin aikana eli pelkÀllÀ syömisellÀ ei paino nÀemmÀ ylhÀÀllÀ pysynyt.

Jos edellisten blastien tapaan mennÀÀn niin 105 koogee pitÀis tulla tÀn blastin aikana tÀyteen. Uusia treeniliikkeitÀ otan tÀhÀn blastiin mukaan vaihtelun vuoksi ja lisÀravinnepuolella kÀytÀn extra hihi-tuotteena SANin CM2 esteri molekyyli ionisuodatin vaihdettua greatiinia.

Eilen siis ensimmÀinen treeni ja taas pystyin lisÀÀmÀÀn sarjapainoja.
Kevyitten viikkojen aikana siis voimat kasvoivat.

Mites muilla etenee? Hulkki vetÀÀ dieetti versiota vai?

EipÀ tÀssÀ mitÀÀn mullistavaa kerrottavaa ole. Vedin dieettiversiota nelisen viikkoa korkeilla kaloreilla ja rasvaa paloi silti 0.5 kg viikossa pois, ja tulokset nousivat joka liikkeessÀ.

PerÀÀn tuli tosin sitten parin viikon cruise, jonka aikana paino putoaa aina, ja pÀÀlle vielÀ yllÀttÀviÀ koulukiireitÀ ja muutto. Sellaiseen 1.5 viikkoon en oikeastaan saanut nukuttua tai syötyÀ aivan tÀysin kunnolla, ja joissain liikkeissÀ tuli takapakkiakin.

Nyt olen saanut syötyÀ ja jossain mÀÀrin nukuttuakin kunnolla kolme viikkoa, ja tulokset ovat tulleet hyvin takaisin:

- Mave 215 kg x 7
- Vinopenkki 120 kg x 8
- Suorin jaloin mave 172.5 kg x 12
- JalkaprÀssi (kelkka 280 kg) 220 kg x 8, 150 kg x 22

Aamupaino viime sunnuntaina 104 kg. Ajattelin tÀllÀ kertaa nostaa painon ainakin 108 kiloon ennen kuin ryhdyn taas dieettaamaan.

Ootteko seurannut lihasten kasvua mittanauhalla vai pelkÀstÀÀn tuota treenipainojen kasvua DC:lla treenatessa?

Konna sanoi:
Ootteko seurannut lihasten kasvua mittanauhalla vai pelkÀstÀÀn tuota treenipainojen kasvua DC:lla treenatessa?
Mittanauha on kohtuullisen turha vÀline yksinomaan jo sen takia ettÀ lihasta saa tulla ympÀri kroppaa aika monta kiloa ennen kuin senttejÀ tulee niin paljon lisÀÀ, ettei niitÀ voi pistÀÀ mittausvirheen piikkiin. LisÀksi tajusin ettÀ ympÀrysmitoilla ei ole kehonrakennuksessa paskankaan merkitystÀ, kun reisien ympÀrysmitta oli jo pari vuotta sitten yli 70 cm vaikka todellisuudessa ne eivÀt ole koskaan nÀyttÀneet riisitautisen koipia paksummilta.

Hulkki sanoi:
Mittanauha on kohtuullisen turha vÀline yksinomaan jo sen takia ettÀ lihasta saa tulla ympÀri kroppaa aika monta kiloa ennen kuin senttejÀ tulee niin paljon lisÀÀ, ettei niitÀ voi pistÀÀ mittausvirheen piikkiin. LisÀksi tajusin ettÀ ympÀrysmitoilla ei ole kehonrakennuksessa paskankaan merkitystÀ, kun reisien ympÀrysmitta oli jo pari vuotta sitten yli 70 cm vaikka todellisuudessa ne eivÀt ole koskaan nÀyttÀneet riisitautisen koipia paksummilta.
KyllÀkai sillÀ mittanauhallakin jotain selkoo kehityksestÀ saa, aina vaan paino ja sentit ylös :), vaikkei niillÀ mitÀÀn merkitystÀ olekaan niin onhan se mukava tietÀÀ ettÀ onko kehitystÀ tapahtunut.

Tuolla IntenseMusclen sivuillakos Dante nykyÀÀn kirjoittelee vaiko missÀ milloinkin?

Muscle MayhemillÀhÀn oli se pitkÀ Dogg Logg jossa Dante kirjoitteli, mutta se threadi on nykyÀÀn aika kuollut...

cartman74 sanoi:
Tuolla IntenseMusclen sivuillakos Dante nykyÀÀn kirjoittelee vaiko missÀ milloinkin?

Muscle MayhemillÀhÀn oli se pitkÀ Dogg Logg jossa Dante kirjoitteli, mutta se threadi on nykyÀÀn aika kuollut...

KyllÀ Danta on vielÀ molemmilla foorumeilla nÀyttÀnyt kirjoittelevan.

Back
Ylös Bottom