Hep!
Mun mielestä kuulostaa ihmeelliseltä toi, että miten muka et saa lihaksia salilla jumiin. Kyllä ne liikkeet saa tuntumaan, kun tekee vaan tarpeeks monta sarjaa ja loppuun asti. Mulla on esim. torstaista vielä yläselkä jumissa ja hauiksissakin tuntuu vielä jonkinverran. Tein seuraavat liikkeet:
Ylätalja: 3 sarjaa, joissa 12-14 toistoa
Alatalja: 3 sarjaa, joissa 10 toistoa
Kulmasoutu käsipainoilla: 3 sarjaa kummallakin kädellä, joissa 10-15 toistoa, ihan loppuun asti puristettuna.
Hauiskääntö tangolla 2 sarjaa, joissa 10 toistoa
Hauiskääntö käsipainoilla 2 sarjaa, joissa 10 toistoa, pariin viimeiseen pakkotoistot ja negatiiviset mukaan.
Jos egopainot ei kiinnosta, niin kannattaa pitää vaan lyhyt tauko sarjojen välissä. Varmasti saa liikkeet tuntumaan. Mulla oli kans harjoittelun alkuvaiheessa joskus vaikeuksia saada liikkeitä tuntumaan kunnolla, etenkin just yläselässä. Keskittymällä siihen mitä tekee ja treenaamalla tarpeeks kovaa saa tuloksia aikaan! Tsemppiä.
Taustatiedoksi: Itse oon harjoitellu "vasta" vähän yli vuoden, josta ekat 6kk vähemmän tietoisesti siitä mitä tekee. Mulle ainakin alan kirjallisuudesta ja tästä palstasta on ollu ihan kybällä apua treenaamisessa.
Tulipahan melkein romaani kirjotettua..