Morjesta vaan tännekin!
En kehannu uutta topicia tehä vaan laitan nyt tänne.
Eli tosiaan pari vuotta on tullut treenailtua ja sama aika pakkista seurattua mutta nyt päätin rekisteröityä.
Ajattelin laittaa tähän pari kuvaa ja kysellä että kannattaisko alottaa dieetti vai jatkaa möhömahana ja kerätä lihasmassaa.
Ikä on tosiaan 17v, pituus 190cm ja paino oli viikolla kutsuntatarkastuksessa 95kg.
Pari vuotta aikaisemmin kun olin vielä peruskoulussa niin olin alipainoinen (tais olla hikiseen 50kg paino) ja kun alotin salilla käynnin niin keräsin massaa. Tais tulla ekana vuotena 25kg massaa kerättyä.. ajattelin silloin vain että kunhan syön ihan vitusti ruokaa ja mahd paljon hiilareita niin kyllä se paino nousee. No, noushan se paino mutta rasvaakin tuli aika kiitettävästi. Maltodekstiiriä vedin joka päivä jotain 100-200g että varmasti tulee kunnolla hiilareita :face:
Alkuun oli ekana vuonna treenit tosiaan melkosta höttöä. Treenattiin aina täysiä ja kyykkyä ja mavea ei tehty koska "en osannut".
No siitä sitten tuli lueskeltua pakkista kunnolla ja alkoi syntyä jonkinlainen järkevä treenaustapa ja myös jalkoja treenattiin.
Noin vuosi sitten vasta tajusin että saan proteinia ihan liian vähän ja huomasin muutenkin että ruokavalio oli semmoista "ihan sama kuhan saa vain mahan täyteen" (rasvasia jogurtteja, säilykelihapullia, pakastepitsaa yms.). Eli lisäsin safkapuolelle rahkaa, jauhelihaa, makaroonia, riisiä, kanaa, tonnikalaa yms. terveellisiä mutta herkullisia ruokua. Ja hiilareita rajoitin.
Kesä mentiinkin sitten tälleensä ja lenkilläkin pääsin käymään muutaman kerran. Kesällä tais paino olla jotain 85kg luokkaa.
Syksyllä sitten ostin 4kg massanlisäyspussukan mitä otin aina joka päivä lisänä, koska koulupäivinä on hankalampi saada kalorit täyteen.
Syksy ja talvi sitten kerättiin massaa ja nyt ollaan tässä.
Suoraan sanottuna vituttaa se että keräsin paljon massaa suht. lyhyessä ajassa ja nyt on pömppömaha ja rasvat varmaan reilusti yli 25%? Vuosi sitten tehtiin koulussa kehonkoostumusmittaus ja sillon oli paino 83kg ja rasvat 19%
Ja jotain mittoja voisin tähän laittaa
Hauis 38cm
Rinnanympärys 106
Vyötörö 97
Reisi 65
Pohje 36
aijaa.com/hNmbj6
aijaa.com/GcVWvQ
aijaa.com/bWpjUD
aijaa.com/12uMRb
Kuvia en osaa laittaa mutta nuo kun kopioi niin näkee.
Eli tosiaan, varmaan pikku dieetistä ei ois haittaa? Kuinkahan paljon tuosta uskaltas ottaa pois, 5-8kg vai enempi? Haluisin kuiteskin kesäks jonkinlaista vatsapalikkaa näkyviin. Joskus laihana poikana kun aina iltasin tein vatsoja niin oli 6pack näkyvissä
Treenityyli on ollut semmoista että välillä tehnyt isommilla painoilla lyhyttä sarjaa ja joskus kepeemmillä pitempää. Pääliikkeet oon aina tehny voimatyyliin. Ja viime aikoina oon myös käyttäny erikoistekniikoita. Ja dieetille oisin suunnitellu silleen että 2jakonen 2x viikkoon ja 2x viikkoon lenkillä käynti. Nykysin oon tehny 3 tai 4 jakosella
Ja sanotaan nyt vielä pääliikkeiden maksimipainot
Maastaveto 150
Jalkakyykky 110
Penkkipunnerrus 90