Sairaskuluvakuutus kattaa, vanhat loukkaantumiset on toki suljettu pois ja muitakin rajoituksia voi olla. Urheilijan tapaturmavakuutus joka kattaa itsepuolustuslajin kilpailutoiminnankin, ei muuten kata punttisalivammoja. Mikään punttiksella treeneissä sattuva ei kuulemma ole 'äkillistä ja ennalta-arvaamatonta' vaan itse aiheutettua. Kun taas esim. jujutsukisoissa vastustajan aiheuttama käden, polven, olkapään, selän, minkä vaan vammautuminen ON ennalta-arvaamatonta, äkillistä, eikä itse aiheutettua. Joukkuelajeissa saa helpommin korvauskäsittelyssä vihreää kuin yksilölajeissa.
Toisekseen tuo ip-kilpailutoiminnan kattava vakuutus (joka minulla on) ei kata fysioterapiaa ellei mene leikkaukseen. Eli jos menee jotain paskaksi, paras mennä kunnolla - muuten ei heru mitään. Itselle määrättiin 20 fysioterapiakäyntiä kun teloin itteni kyykyssä, ja itse sain kaikki maksaa jotta pääsin taas kävelemään normaalisti. Nyt on kaikki taas kunnossa ja kyykky sujuu. Mutta olisin saanut täydet korvaukset jos olisin esim. kaatunut ennalta-arvaamattomasti salin pihalla pyörällä ja saanut saman vamman mutta leikkaushoitoa vaativana.