Tukivyöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huukka
  • Aloitettu Aloitettu
Aiheesta ei näyttäisi löytyvän aikasempaa topiccia, joten aloitan sellaisen... :hyvä:

Olen käyttänyt treenatessa erilaisia tukivöitä tietyissä liikkeissä, kuten kyykyissä ja mavessa. En omista omaa vyötä, kun niitä salilta yleensä löytyy lainaan. Haluaisin kuulla kokemuksia eri vöistä, voimanosto/painonnostovyöt, kummalla tykkäätte treenata esim. mavea. Olen myös katellu ja koittanu noita tarrakiinnitteisiä kevyitä vöitä ja vaikuttaa hyviltä, mutta onkohan niistä mihinkään? Sellasen voisi itellekkin treenireppuun hankkia. Vyötä en yleensä käytä kuin raskaimmissa nostoissa, mutta kokemusta ei ole siitä, että olisiko kehitys jopa parempaa ilman vyötä täysin? Yleensä tuntuu että voimanostovyö antaa paremman tuen, mutta onhan ne aika paksuja ja hankalia esim rinnallevedoissa. Taas painonnostovyö on jotenkin turhankin kapea. Onkohan siis olemassa sopivaa vyötä kompromissiksi, esim noi jotkut tarravyöt tuntuis periaatteessa sellaselta?

Niinku itekki sanoit ni riippuu käyttötarkotuksesta. Ne tarravyöt on tosiaan löysempiä kun paksut nahkavyöt mut jos kaipaat vähän vähemmän tukea ja enemmän liikkuvuutta niin hommaa sellanen. Kyl mun mielestä kehitys vyön kanssa on parempaa kunhan sitä käyttää oikein. Tärkeimpänä se vähentää alaselän rasitusta, joka varsinkin pitkissä sarjoissa menee helposti tukkoon. Vyön kanssa voit vetää pidempää sarjaa ilman et se alaselkä on ihan jumissa.

Mut tietty jos haluut esim sen maven nimenomaan ohjata alaselälle niin ei siin sit mitään tolkkua oo vyötä käyttää.

Älä osta mitään kangastarrahässäkkä paskaa. Ne tuntuvat mukavilta päällä, mutta niitä ei ole tarkoitettu kovaan treenaukseen. Eivät sovellu kyykkyyn tai maveen. Näin minulle sanoi myyjä, kun itse hankin oman vyön. Ei siinä tulihan sellaista itsekkin kokeiltua ja aika vempulalta vaikutti, sitten kysyin asiansatuntevalta myyjältä. Itselläni on selässä hieman vaurioita ja käytän tuollaista kangasvyötä silloin kun selkäoireilee ja tarvitsen hieman lisätukea.

Paksusta nahasta valmistettu voimanostovyö on minun mielestäni paras valinta. Merkeistä en osaa sanoa, mutta suosittelen käymään voimanosto/kehonrakennus liikkeessä, mikäli sellainen kaupungistasi löytyy. Sieltä voi saada kullanarvoisia vinkkejä. En käyttäisi vyötä, jos en kokisi sitä tarpeelliseksi ja muutenkin vittumainen pakata semmonen "muotonsa säilyttävä" tilaavievä vyö treenikassiin.

Itse en ole myyjiltä mielipidettä kysynyt, vaan ostin suoraan "tarravyön" ja olen ollut tyytyväinen. Antaa sopivasti tukea juurikin kyykkyyn.

Itellä myöskin tarravyö käytössä etukyykyissä, itellä lievä skolioosi selässä, tukee hyvin luonnollista ja hyvää kyykkäysasentoa.

Ennen tuli käytettyä pikalukolla olevaa vn-vyötä, mutta nykyään on schiekin tarrallinen vyö ja antaa kyllä bodailua silmälläpitäen sopivasti tukea. Voimannostovyö sitten mielummin niihin ykkösiin tai kakkosiin, jos sellaisia vääntää. Voimannostovyö on ärsyttävä kun yleensä se on omaan makuun liian kireellä tai liian löysällä :D

Jos pitäis eräästä nimeltämainitsemattomasta Massin nettikaupasta vyö tilata, niin minkälainen vois toimii hyvin pienenä tukena vammaselle selälle? Löytyy nailonii tarralla ja nahkaa soljella. Joku joka on kokeillu noita ja todennu riittäväks/paskaks ni vois auttaa vähän valitsemaan.

(Tarra)vyö hyödyttää jo sen takii et muistaa pitää kropan paremmin kasassa pitkissä sarjoissa, eikä pelota kokoajan et nyt se selkä katkee lopullisesti. Jos ei olis mitään vammaa taustalla ni tuskin olisin ikinä edes kokeillu.

Luulen kyllä, että toi kangasvyö jää hankkimatta kuitenkin.

Tässä siis perus painonnostovyö ja voimanostovyö ja toi alin on minusta näiden välistä, materiaaliltaan paksumman voimanostovyön oloista, mutta hieman kapeampi. Luulen, että se voisi olla yleisvyöksi hyvä...
Tosta ylimmästä duken vyöstä en hirveesti oo tykänny, koska on kohtuullisen lerpsua nahkaa ja siksi minusta ei riittävän tukeva.
GetFile

GetFile

gewichtheberguertel_detail.jpg

Itse ostin vähän aikaan sitten juuri ton better bodiesin vyön(alin noista). Olen ollu todella tyytyväinen siihen, koska se on hyvän mallinen. En pysyisi edes käyttämään noita tasapaksui vöitä. Enkä usko että kangasvöistä löytyisi tarpeeksi tukea, kun tehdään kovia sarjoja. Mutta vyön valintaan vaikuttaa mihin käyttöön se tulee ja millainen oma ruumis on, että sitä kannattaa miettiä vyön valinnassa.

Itekkin kattelin tässä vöitä. Mun mielestä se tarranen olisi muuten hyvä mutta en yksinkertaisesti luota siihen. Helpomminhan se pamahtaa auki kesken sarjan kuin lukollinen, joka, no, ei ne aukee ellet jätä sit auki tai se katkea jotekin :D

Tässsä hyvää vinkkiä

http://www.youtube.com/watch?v=tDAgQV7PrNE

Itsekin olen tuota vyötä harkinnut, kun omalta salilta sai joku pamautettua parhaasta vyöstä soljen poikki. Prismoista näyttää ainakin tuota fastin painonnostovyötä (en tiedä onko juuri painonnostovyö vai joku välimalli) saavan. En oo treeneissä vastaavaa kokeillut mutta ainakin kävin vähän päälle sovittelemassa niin melko hyvältä tuntu.

Nostellaas.

Pitäisi hommata vyö tukemaan heikkoa alaselkää maveen ja kyykkyyn. Olisiko tällaisesta mihinkään? Myyntipuhe väittäisi kovin että olisi tarjolla olevista vöistä itselle sopivin.

Juu ei nähtävästi. Sensuroi fitnesstukun sivut.

Tuon näköinen vyö ->

katso liitettä 117594

Sanoo että tuplavetokompressionauhat, pyöreä muotoilu, säädettävä tarranauhakiinnitys ja One Size

Juu ei nähtävästi. Sensuroi fitnesstukun sivut.

Tuon näköinen vyö ->

katso liitettä 117594

Sanoo että tuplavetokompressionauhat, pyöreä muotoilu, säädettävä tarranauhakiinnitys ja One Size
Mielenkiintoisen näköinen on. Mulla ei oikein tietoutta tästä asiasta ole. :D
Tuli vaan lukastua ketju kun tarkoitus on itsekin ostaa joku vyö lähiaikoina.
Ite oon aatellu tuollaista betterin tarrakiinnitys -versiota.
Ei näy muuten toi kuvakaan mutta löysin tukun sivuilta tuolla kuvauksellasi.

Ei näy kuvakaan? Jo nyt on perkele. Mulla kyllä näkyy mutta taidan luovuttaa täksi illaksi tuon linkkaamisen osalta :D

Joo ja onhan tuo aika mielenkiintosen näkönen, mutta ajattelin jos sitä luottaisi tän kerran myyntipuheeseen (virhe :D). Pitää kattoo, pitää kattoo...

Noh, pistin tilaukseen. Voin raportoida myöhemmin miten tuote itellä toimii. Sai muuten taas Amazonista kotiinkuljetuksineen samalla hintaa kun pelkän tuotteen Suomesta. :lol2:

Back
Ylös Bottom