- ViestejÀ
- 12
Mielenkiintoista... Jos nuo sarjat olisivat loppuun vedettyjÀ, niin maksimit asettuisivat molemmissa aika lailla siihen haarukkaan, jonka kerroit. Jos maksimit ovat arvioita, niin ne voivat tietty heittÀÀ. Kuinka tiukkoja nuo sarjasi ovat ja millaista sarjamÀÀrÀÀ teet?
NÀiden kysymysten trarkoituksena ei sitten ole millÀÀn lailla arvostella treenejÀsi tai treenaustapaasi, vaan mua vain kiinnostaa, millÀ evÀillÀ kukaan jaksaa noin tiheÀÀ treenitahtia pitÀÀ yllÀ. Yleinen konsensus kun on, ettÀ kovaa treenaamalla se ei normaali-ihmiseltÀ kertakaikkiaan onnistu ilman, ettÀ paikat ovat muutamassa viikossa tukossa tai hajalla.
YleensÀ sarjat on melko tiukkoja, mutta esim. tÀnÀÀn mavea tehdessÀ tein ensin lÀmmittelyt 70kg ja 100kg ja sen jÀlkeen 120kg 2x6 ja 125kg 2x5 ja kun sitte tein vielÀ loppuun sarjan 100kg niin jaksoin tehdÀ vielÀ toiston enemmÀn kuin lÀmmittelyissÀ.
Sen verran vois vielÀ kertoa treenitaustasta, ettÀ tykkÀÀn rÀÀkÀtÀ itteni todella puhki salilla ja oon treenannu nyt parisen vuotta niiin, ettÀ palautukset on ollu 40-60 sekuntia. YritÀn myös pitÀÀ kiinni siitÀ, ettÀ cooperin testin tulos ei lipsuis sinne 3100m alle minkÀ ylitin viimein kesÀkuussa. En oo mikÀÀn kovin iso kaveri, mutta omasta mielestÀ voimatasot on nousseet mukavasti tÀllÀ tavalla millÀ treenaan. TiedÀn, ettÀ se ei ehkÀ oo maailman parhain tapa treenata ja sen takia oonkin nyt tÀssÀ kysymÀssÀ vÀhÀn neuvoa, ettÀ miten mun kannattaa treenata saadakseni vÀhÀn lihasmassaa lisÀÀ menettÀmÀttÀ mun hyvÀÀ fyysistÀ kuntoa.
Sitten kun kehitys stoppaa ni alan tekemÀÀn 2 on 1 off tyylillÀ tÀtÀ samaa 3-jakosta joka on: 

, niin ensimmÀisenÀ pÀivÀnÀ ekalla vaihtoeholla ja sitten toisena pÀivÀnÀ toisella.