eihän se silloin ole edes nelijakoinen mutta miksei niin voisi tehdä jos haluaa jalkoihin panostaa enemmän. miksei saman tien suunnittelisi jalkapainoitteista 2-jakoista? tai sitten tosiaan käsitreeniä ennen vähän jalkoja ja muuttaa treenien järjestystä niin että selkäpäivänä jaksaa maastavedon.
Haluat siis reenat jalat 2 x viikkoon ja yläkropan kerran??
Jos näin on niin olisiko tämä hyvä?
Ma:Jalat
Ti:Rinta,Olkapäät
Ke:Lepo
To:Jalat
Pe:Lepo
La:Selkä,kädet
Su:Lepo
Sitten vatsoja vaikka joka reeniin tai 3 x viikossa
no toi just siinä on ku on tää selkä,käsi päivä nii kädet on siinä liikaa koska selän jälkeen en jaksaisi ruveta hakkaamaan käsiä puhki koska selkä treeni vie kaikki voimat jo -.- :(
jos tekisin näin että tiistaina milloin on venyttelu/kuntopiiri nii näin että tekisin nimenomaan jaloille treeniä ja sitten venyttelyä yläkroppaan sitte vaikka sunnuntaina venyttely jaloille,mutta miten on teistä tämä palautumisen laita? en tietenkää kovaa treenaa tiistaina koska varsinainen kova jalkapäivä on perjantaisin? kiitos jos jaksatte stempata
Ma Jalat (Kyykky,mave yms.) Ti Rinta-Olkapää Ke --- To Selkä (ei mavea) Pe --- La Jalat (prässi yms. ei alaselkää rasittavat) Su Kädet
Edit:parempi olisi tehdä 8-päivän kierrolla.
E: Eli
ma:Jalat (Kyykky,mave yms.)
ti:Rinta-Olkapää
Ke:---
To:Selkä (ei mavea)
pe:---
La:Jalat (Kyykky,mave yms.)
Su.Kädet
Ma:---
Alusta
Haluat siis reenat jalat 2 x viikkoon ja yläkropan kerran??
Jos näin on niin olisiko tämä hyvä?
Ma:Jalat
Ti:Rinta,Olkapäät
Ke:Lepo
To:Jalat
Pe:Lepo
La:Selkä,kädet
Su:Lepo
Sitten vatsoja vaikka joka reeniin tai 3 x viikossa
toi tiistain jalkatreeni olis pikkusen höllempi silleen et tekisin laitteilla paljon ja sitte taas tää perjantaina olis vähä raskaampi elikkä kyykkäämistä ja maastavetoo ym. raskaita liikkeitä?
mulla on näin
ma kädet
ti jalat
ke rinta,olkapäät,epäkkäät
to lepo
pe jalat
la selkä,takaolkapäät
su venyttely
ja tiistain jalkatreeni on vähän höllempi kuin perjantain koska tulee 3päivöö putkee
eli tuleeko tällä 4 jakosella tuloksia?
jakoni on tämä
ma kädet
ti jalat
ke rinta,olkapäät,epäkkäät
to lepo
pe jalat tai selkä riippuu palautumisesta
la selkä tai jalat riippuu palautumisesta
su venyttely
eli jos oon perjantaiksi palautunut niin teen selän ja jalat vasta lauantaina ja jos ei niin toisin päin
Kyllä nelijakoisella ohjelmalla tulee tulosta. Toi sun tekelees on kuitenkin jotain ihan muuta. Siinähän treenataan 5 kertaa viikossa ja lihasryhmät useaan kertaan.
Itse tein noin 1,5v jaolla 1. Rinta,hauis 2.Olkapäät, ojentajat 3. Selkä 4. Jalat.
Tuloksia tuli koko tuon ajan ja yleensä tein silleen että 2 päivää treeniä, yks lepoo sitten taas kaks treenipäivää ja loppuviikko lepoo. Toimi hyvin
Itse teen jaolla: 1. Rinta+hauikset 2. Selkä+takareidet 3. Olkapäät+ojentajat 4. Jalat
(sekä vatsaa pääsääntöisesti joka kerralla). Treenit joka toinen päivä.
Olen treenannut nelijakoisella myös kolme kertaa viikossa (jolloin kierto siis hieman pidempi) ja myös tämä toimi (ainakin itselläni) hyvin ja tähän sykliin olen harkinnut palaavani vielä uudelleenkin.