Yöproteiini?

Viestiketju osiossa 'Ravinto' , aloittaja Jozki, 29.6.2007.

  1. pokkus

    pokkus

    Liittynyt:
    5.10.2009
    Viestejä:
    217
    Likes Received:
    1
    Ja jos haluaa vielä oikein hifistellä niin mieluusti isolaattina.
     
  2. pristex

    pristex

    Liittynyt:
    10.12.2003
    Viestejä:
    16
    Likes Received:
    0
    Aihetta sivuten;
    Jos painuu nukkumaan yhdentoista aikoihin, niin mihin aikaan kannattaisi lopetella hiilareiden syönti?
     
  3. NGV

    NGV VIP

    Ikä:
    27
    Liittynyt:
    2.10.2005
    Viestejä:
    5 362
    Likes Received:
    1
    Sukupuoli:
    Mies
    Riippuu pitkälti siitä miten olet ajoittanut treenin. Itse olen sellaisen nyrkkisäännön otanut, että se viimeinen ateria ennen nukkumaan menoa on vähä hiilarinen ja sisältää sitten protskua ja rasvaa.
     
  4. Joonne

    Joonne

    Liittynyt:
    7.3.2010
    Viestejä:
    1
    Likes Received:
    0
    Tämä voisi olla oikea paikka kysäistä tätä, elikkäs kun käyn salilla yleensä iltaisin 18-21 välisenä aikana, ja juon salin jälkeen aina palautusjuoman, niin onko minulle tämmöisestä yöproteiinista (tarkoitan siis näitä jauheita) sitten hyötyä kun eihän siinä kauhean kauaa ole sitten nukkumaanmenoon aikaa?
    Ja kiitos jo valmiiks jos joku ehtisi vastaamaan tähän !
     
  5. Jami2003

    Jami2003

    Liittynyt:
    28.12.2006
    Viestejä:
    12 953
    Likes Received:
    609
    Tärkeintä on se mitä olet päivän aikana syönyt ja paljonko. Itse yöproteiineilla ei ole suurta merkitystä jos kokonaisuus ei ole kunnossa. Eli jos päivän kalorit on plussalla jo reippaasti (ja proteiini/hiilihydraatti/rasva jakauka hyvä) ei yöproteiinia tohon välttämättä lisäksi tarvita. Toisaalta taas välipaloilla ja iltapalalla minusta on helpoin juuri lisätä niitä kaloreita niin silloin voi helposti vielä lisäksi ottaa yöpalaksi yöproteiinia ennen nukkumaan menoa.

    Eli ennen kuin alkaa lisäravinteita paljoa välipaloina ja iltapaloina nauttimaan niin hyvä olisi olla tiedossa paljonko normaali ruuasta kaloreita tulee ja sitä kautta muutenkin syöminen kunnossa.
     
  6. TLP

    TLP Eva: "Timo the siperfly" Mode

    Liittynyt:
    31.3.2006
    Viestejä:
    4 920
    Likes Received:
    1
    Yötä vasten mansikkakeittoa ja virginoöljyä 'snapsina'.. vähän tasoittaa tuo mansikkasoppa tuota virginon pahaa makua.
    Raejuustoa+mansikkakeittoa, mukava tv-dinner. Tätä vois vetästä vaikka koko purkin, mutta yleensä vain n.300g rajuustoa ja mansikkakeitto mauksi.
    Simppeli ja nopea tehdä.
     
  7. Gasp85

    Gasp85

    Liittynyt:
    16.4.2009
    Viestejä:
    34
    Likes Received:
    0
    Tökkii pahasti proteiinin saanti. Alkuun käytin Leaderin Whey protskua, mutta alkoi tökkiä pahasti parin pussin käytön jälkeen. Sitten siirryin raejuustoon ja rahkaan ja ne maistuivatkin jonkin aikaa, mutta on alkanut tökkimään. Varsinkin raejuusto ei oikein tunnu menenvän alas. Vaihdoin tuosta Leaderista Fastin tuotteisiin ja on kokeiltu Hera80 ja Prode90 ja ei prkl mene alas kun itkien. Jotenkin tuntuu liian jäykältä, tietysti vois käyttää enemmän vettä.

    Varmaan parhaan makuisen protskun saa kun sekoittelee maustamatonta protskua mehutiivisteisiin?
     
  8. Andre Stander

    Andre Stander

    Liittynyt:
    1.9.2009
    Viestejä:
    1 287
    Likes Received:
    0
    Raejuusto ja mustikkakiisseli. Se on mun mielestä ihan menevää herkkuperseen iltapalaksi. Tällä hetkellä lojuu Fastin Promix (mansikan makuinen) käyttämättömänä, koska sittenkin olen todennut kiinteän ruoan paremmaksi kuin sheikkerin pohjaan kovettuvan yöproteiinin. Toisekseen ei oikein koukuta jatkossa maksaa 30 erkkiä vajaalta kilolta ainakaan ihan heti. Se on eräänlainen hätävara tuo yöprotsku.
     
  9. jhy

    jhy

    Liittynyt:
    24.1.2010
    Viestejä:
    38
    Likes Received:
    0
    Mitäs suosittelisitte yöproteiiniksi, kun on täyskielto laktoosiin ja laktoosittoman rahkan ja raejuuston hinnat ei oikein nappaa, tonnikala on aika karmivaa ja liiallisesta munien syömisestä lähtee kaasut kunnolla liikkelle.. ? Tällä hetkellä on tuo iltasyöminen aika heikolla mallilla, joku 30g proteiinia olen saanut menemään yhdellä kananmunalla, maidolla, heralla ja parilla kinkkusiivulla.. Ideoita?
     
  10. Väsynyt

    Väsynyt

    Liittynyt:
    11.2.2003
    Viestejä:
    1 218
    Likes Received:
    0
    Sukupuoli:
    Mies
    Mitäs heikkoa tuossa on? Mielestäni iltapalaksi vallan mainio setti.
     
  11. jhy

    jhy

    Liittynyt:
    24.1.2010
    Viestejä:
    38
    Likes Received:
    0
    Lähinnä mietin että riittääkö tuo 30g koko yöksi ja kun tuota tässäkin triidissä haukuttua heraa on se 10-15g tuosta määrästä niin loppuuko rakennusaineet kropalle jo kevyesti kesken yön? Lisäksi tietty jos on kellään ehdottaa jotain vaihtoehtoa noille sapuskoille niin mieluusti vastaanottaisin.
     
  12. Havu-

    Havu-

    Liittynyt:
    8.10.2009
    Viestejä:
    468
    Likes Received:
    0
    Sukupuoli:
    Mies
    Sanokaa nyt perkele, millä ihmeellä te niitä sheikkejänne sekottelette? Kuppiin ja sekoitat kerran lusikalla? Laita kunnolla se blenderiin, mulla ei ko. aineessa KOSKAAN ollut ainuttakaan paakkua. Ja sitä paitsi se maistuun aivan kaakaolta. Ei siis suklaalta, vaan nimenomaan kaakaolta.

    Toinen hyvä puoli tässä Leaderin GNP:ssa on se, että sitä riittää jo pienikin määrä (Ohjeen mukaan ainakin, muistaakseni puoli desiä jauhoa kolmeen desiin maitoa)

    Että peukut pystyyn multa.
     
  13. Viltzu*

    Viltzu*

    Liittynyt:
    23.9.2009
    Viestejä:
    139
    Likes Received:
    0
    Ite vedän Ehrmanin rahkapurkin ja 0,5 dl Fastin Prode90 protskua mukaan. Vähän FunLightia sekaan niin menee helposti alas. Luulis tossa olevan riittävästi proteiinia yöksi...
     
  14. Fuhrer

    Fuhrer Strength Coach AMMATTILAINEN

    Liittynyt:
    3.6.2008
    Viestejä:
    5 822
    Likes Received:
    2
    Kannattaa myös tosiaan lopettaa turha stressaaminen siitä että mitä protskua syö illalla ja kuinka paljon. Jos perusasiat on kunnossa niin ei se homma iltapalaan kaadu. Ja päinvastoin, jos perusasiat on rempallaan niin ei se iltapala sitä pelasta. Kyllä se tärkeimpänä on että se kokonaisruokailu on kunnossa.
    En toki vähättele iltapalan syömistä, mutta aika moni näyttää turhia murehtivan sen suhteen.
    Ei aminohappopooli tyhjene vaikka oisit vuorokauden syömättä protskua.

    Ainoan rajoitteen vetäisin siihen ettei syö pelkästään kananmunanvalkuaisia. (ikinä)
    Itse oon syöny iltapalaks ihan samaa ku muutenkin, eli mitä sattuu syömään.
    En usko siihen diipadaapaan että illalla ei kannata hiilareita syödä, jos nyt ei tietenkään satu olemaan esim. low carbilla.
     
  15. braindi

    braindi

    Liittynyt:
    3.3.2010
    Viestejä:
    309
    Likes Received:
    4
    Miksi näin?
     
  16. Fuhrer

    Fuhrer Strength Coach AMMATTILAINEN

    Liittynyt:
    3.6.2008
    Viestejä:
    5 822
    Likes Received:
    2
    Se on vaan yksinkertaisesti liian nopeeta ihmiskropalle. Ei kerkeä imeytymään yksinään syötynä. Siks aina munat keltuaisten kanssa. Rasva kun hidastaa ruokasulan menemistä.
     
  17. iPush

    iPush VIP

    Liittynyt:
    28.6.2009
    Viestejä:
    938
    Likes Received:
    1
    Itse vedin pussillisen yöproteiinia enkä kokenut siitä olevan mitään apua. Paino on muutenkin noussut tasaisesti, n. 10 kg 7 kuukaudessa eli perussyönti lienee riittävää. Ainut minkä tuosta varmasti huomasin oli se, että piti käydä kerran yössä kusella, mikä ei taas välttämättä ole hyvä asia.
     
  18. Väsynyt

    Väsynyt

    Liittynyt:
    11.2.2003
    Viestejä:
    1 218
    Likes Received:
    0
    Sukupuoli:
    Mies
    Olisiko jotain lähdettä antaa tuohon valkuaisasiaan? On vaikea uskoa, ettei imeytyisi, mutta jos se pitää paikkansa, niin tuohon on hyvä tietää.
     
  19. Havu-

    Havu-

    Liittynyt:
    8.10.2009
    Viestejä:
    468
    Likes Received:
    0
    Sukupuoli:
    Mies
    Mulla on muuten kanssa tuo yöprotsku parantanut unenlaatua huomattavasti. Olenko ainoa?
     
  20. maksimus

    maksimus

    Liittynyt:
    28.10.2005
    Viestejä:
    29
    Likes Received:
    0
    Seuraava iltapala on toiminut ainakin täällä hyvin.

    250g maitorahka
    30g vaniljaheraa
    10g oliiviöljy
    Loraus vettä

    Kaikki lautaselle ja sekaisin. Hyvää on.
     

Jaa tämä sivu