Yöproteiini?

Viestiketju osiossa 'Ravinto' , aloittaja Jozki, 29.6.2007.

1. PetSaid

PetSaid

Pakkotoiston nykyistä laatua :D

2. crommed

crommed

Paras ja edullinen yöproteiinidrinkki.

-Heraproteiini 20g
    -Maitoproteiini 30g
    -Glutamiini 5g
    -Arganiini 5g

3. pokkus

pokkus

Itse vedän yleensä illalla naamariin jomman kumman setin (kaikki menee blenderin kautta):
    -maitorahka, mehukeitto, kookosöljy, sokerijuurikaskuitu (kuitua yli 70%)
    -maitorahka, pari kananmunaa, kookosöljy, sokerijuurikaskuitu

Lisänä voi sitten ottaa pähkinöitä, kuivalihaa, joskus oliiviöljyä jne. Jos on kiire eikä ehdi noita tehdä, niin sitten voi ottaa kaseiinia jauheena. Muuten kyllä suosin ihan perusruokaa ja vältän tuota ylenpalttista jauhojen syöntiä.

4. JohnnyDrama

JohnnyDrama

Itellä menossa Leader GNP mansikan makunen (ostin kun sain puoleen hintaan), ja mulla se sekottuu ainakin tosi hyvin (siis todellakin hyvin verrattuna edelliseen yöproteiiniin), ei jää mitään kokkareita minnekään ja makukin on ihan siedettävä. :)

Ja kyllä minulla ainakin tuntuu tuo yöproteiini auttavan, kesän jälkeen lihasmassa on kasvanut mukavasti vaikka ainoa ero kesään nähden on juuri tuo yöproteiinin hankkiminen, muuten treeni + syöminen on pysynyt samanlaisena. :)

En kyllä vetele tota joka yö, vaan pelkästään treenin jälkeisinä öinä ja muuten vetäsen illalla yleensä raejuustoa.

5. JohnnyDrama

JohnnyDrama

Niinhän noissa pusseissa aina lukee, että rauhottaa ja parentaa unen laatua, mutta enpä ole mitään merkittävää eroa itse huomannut...

6. Fuhrer

Fuhrer Strength Coach AMMATTILAINEN

Niinpä. Jälleen kerran huomaa että tänne on vitun turha kirjoittaa mitään järkevää kaltaisteli idioottien takia.
    Jos kerran tiedät ko. asian paremmin kuin Charles Poliquin niin valaise toki meitä?

Voin antaa vinkin että BV:llä on vaikutusta.

7. harhalaukaus

harhalaukaus

Sanoppa muuta..

Itse syön iltaisin tällaisen kevyen neljän L-kokoisen kananmunan ja 50 gramman kinkkusatsin.

8. harhalaukaus

harhalaukaus

Itsellä ei ole noista yöproteiinien unenlaatua parantavista vaikutuksista kokemuksia, mutta olin kokevani pientä parannusta Leaderin ZMA:llla.

9. TB_User

TB_User

Itsellä menee iltapalana 500 grammaa maitorahkaa ja 2-5 kokonaista kananmunaa.

10. KidV

KidV

Tarvitaanko tätä erikseen ennen unille menoa vedettävää kallista yöproteiinia tosiaan. Jos mä vedän kaks kananmunaa alkuillasta klo 20, eli ~ 20 g proteiinia, ja keitetyn munan proteiinin imeytymisnopeus on nykytiedon mukaan ~ 2,8 g / tunti, eli setti on imeytynyt kokonaan kello 4 aamulla. Paljonko keho ehtii siinä välissä kannibalisoida lihaksiani jos nousen kello 6.30...olen 84 kg ja rasvaprossa 14.

11. KidV

KidV

Vastaan itse itselleni, keho ei taida ehtiä katabolisoida lihaksia yön aikana eikä itse asiassa aloita suuremmissa määrin kuin vasta 72 tunnin jälkeen. Eli enpähän taida satsata "yöproteiiniin" vastaisuudessakaan, rehdillä safkalla mennään etiäpäin.

12. Late10

Late10

Et ole. Eilen illalla otin taas pitkästä aikaa wheyn nightia tai jtn, ja kyllä uni maistui..

13. Verba

Verba

Namskis, pitääkin kokeilla, vesi herahti kielelle jo pelkästä ajatuksesta! :)
    Hieman alkanut tökkimään tässä dietillä tämä raejuusto+tonnikala+kaurahiutale sekamössö...

14. Verba

Verba

Sekä heti herättyä aamupalalla, että saa yön aikana kulutetut proteiinivarastot täyttymään :)

15. pooli6287

pooli6287 Tosimies VIP

Sukupuoli:
    Mies
    Kaupunki:
    Lempäälä
    Varmaan toi unenlaadun paraneminenkin yksilöllistä.Toki myös sekin kuinka iso rakko on.Itse ainakin lopetin yöprodun ottamisen kun sai pari kertaa yössä hoippua kalu tanassa kuselle :D

16. Verba

Verba

Itsellä ihan sama ongelma, tosin en ota yörprotskua vaan ihan maitorahkaa mehukeitolla, ja lasillisen vettä että saa kaikki ZMA:t sun muut pillerit kurkusta alas :D

17. j.uhis

j.uhis

Ikä:
    49
    Itse asiassa se ei varsinaisesti ole satsaus jos ostaa reilu parin kilon pussin prodea jossa sekä heraa että kaseiinia, saapi maustettunakin ja ainakin netin kautta tilattuna maksaa 30-40€ väliin yleensä, eli suunnilleen saman kuin herakin. Siitä en oikeasti osaa sanoa kuinka hyödyllistä on illalla syödä hidasta proteiinia, mutta kun tuo on itsellä helppo tapa ja lisättynä isolla lusikallisella kookosöljyä pitää kyllä nälän kurissa nukkuessa. Muitakin yhtä hyviä tapoja kuitenkin lienee, mutta minulla tuo siis on helppo tapa ennen nukkumaanmenoa.

18. Comodo

Comodo

Sama homma.. Yleensä omaa yöproden virkaa ajaa kunnon annos rahkaa, pähkinöitä ja kalaöljyä. Puolen tunnin päästä sitten zma:T huiviin ja unille.
    Mutta kävi miten kävi niin saa yleensä heräillä taivuttelemaan patukkaa pönttöön, sekös vituttaa ja jos on iltasella vetänyt reenit niin tämä tapahtuu parin tunnin välein ja jää unet vähä huonoiks :D

19. RautaSeppo

RautaSeppo

maito prode on huvä yä prode

20. Pommimies

Pommimies

Maitorahka, Raejuusto joku tollanen tai sitte protskudrinkki mis o hera/maitoprotskuu.

Jaa tämä sivu